Optimismul rezervat al guvernului roman este contrazis repede de Comisia Europeana.
Datele prognozate de Bruxelles pentru Romania suna cu mult mai rau decit ambitiosul proiect de buget anuntat de cabinetul de la Bucuresti.
Crestere economica de 1,75 % si deficit bugetar de 7,5% din PIB - asa arata cifrele estimate de specialistii de la Bruxelles pentru Romania.
In traducere libera, fara a avea la dispozitie datele lunii decembrie, este evident ca se aduna nori grei deasupra noastra.
Bine ar fi daca, in situatia data, echipa care gindeste acum destinele tarii si-ar stabili prioritatile ca intr-o situatie de criza:
1. verificare a executiei bugetare a fostului cabinet facuta de specialisti, cu raport clar prezentat conform legislatiei in vigoare la finalul controlului;
2. analiza obiectiva a situatiei, luind in considerare realitatea incontestabila a unor incasari la buget cu cel putin 25% mai mici decit in 2008 din economie (aceasta fiind o situatie fericita);
3. solutii de finantare a bugetului in conditii de deficit bugetar chiar mai mare decit cel prognozat de Comisia Europeana (scenariile si procedurile trebuie demarate imediat);
4. raportori speciali ai primului ministru la ministerel responsabile de accesarea fondurilor europene cu rapoarte lunare pe toate palierele;
5. facilitati pentru exportatori (doar la sumele incasate in cont) care trebuie urgent anuntate la Bruxelles, unde negociatorii nostri trebuie sa fie capabili sa argumenteze si sa sustina cererile cabinetului de la Bucuresti;
6. stabilirea industriilor si ramurilor care pot recupera cel mai usor din comenzile pierdute, printr-o politica de subventionare pe durata crizei actuale (aici ma refer la industriile care pina acum au exportat mai multa mina de lucru ieftina - exemplu industria textila, care este cel mai usor de reanimat si care, pina in urma cu un an. aducea 25% din incasarile Romaniei la export);
7. agricultura - program de subventionare astfel incit preturile incasate de producatorii romani sa acopere cheltuielile acestora, iar pretul de vinzare al produselor romanesti sa fie comparabil cu cel al produselor de import
8. campanie de sensibilizare si de implicare a fiecarui roman in depasirea acestei perioade dificile, ceva de genul: traiesc in Romania, cumpar produse romanesti!
9. industria farmaceutica romaneasca trebuie sustinuta astfel incit sa fie capabila sa asigure parte din necesarul de medicamente la preturi suportabile de catre populatie si sistemul sanitar;
10. program social pentru situatii de criza cu solutii pentru diferite situatii care ar putea aparea in urmatoarea perioada (de ex. 500.000 someri, 750.000 someri sau 1.000.000 de someri).
Datele prognozate de Bruxelles pentru Romania suna cu mult mai rau decit ambitiosul proiect de buget anuntat de cabinetul de la Bucuresti.
Crestere economica de 1,75 % si deficit bugetar de 7,5% din PIB - asa arata cifrele estimate de specialistii de la Bruxelles pentru Romania.
In traducere libera, fara a avea la dispozitie datele lunii decembrie, este evident ca se aduna nori grei deasupra noastra.
Bine ar fi daca, in situatia data, echipa care gindeste acum destinele tarii si-ar stabili prioritatile ca intr-o situatie de criza:
1. verificare a executiei bugetare a fostului cabinet facuta de specialisti, cu raport clar prezentat conform legislatiei in vigoare la finalul controlului;
2. analiza obiectiva a situatiei, luind in considerare realitatea incontestabila a unor incasari la buget cu cel putin 25% mai mici decit in 2008 din economie (aceasta fiind o situatie fericita);
3. solutii de finantare a bugetului in conditii de deficit bugetar chiar mai mare decit cel prognozat de Comisia Europeana (scenariile si procedurile trebuie demarate imediat);
4. raportori speciali ai primului ministru la ministerel responsabile de accesarea fondurilor europene cu rapoarte lunare pe toate palierele;
5. facilitati pentru exportatori (doar la sumele incasate in cont) care trebuie urgent anuntate la Bruxelles, unde negociatorii nostri trebuie sa fie capabili sa argumenteze si sa sustina cererile cabinetului de la Bucuresti;
6. stabilirea industriilor si ramurilor care pot recupera cel mai usor din comenzile pierdute, printr-o politica de subventionare pe durata crizei actuale (aici ma refer la industriile care pina acum au exportat mai multa mina de lucru ieftina - exemplu industria textila, care este cel mai usor de reanimat si care, pina in urma cu un an. aducea 25% din incasarile Romaniei la export);
7. agricultura - program de subventionare astfel incit preturile incasate de producatorii romani sa acopere cheltuielile acestora, iar pretul de vinzare al produselor romanesti sa fie comparabil cu cel al produselor de import
8. campanie de sensibilizare si de implicare a fiecarui roman in depasirea acestei perioade dificile, ceva de genul: traiesc in Romania, cumpar produse romanesti!
9. industria farmaceutica romaneasca trebuie sustinuta astfel incit sa fie capabila sa asigure parte din necesarul de medicamente la preturi suportabile de catre populatie si sistemul sanitar;
10. program social pentru situatii de criza cu solutii pentru diferite situatii care ar putea aparea in urmatoarea perioada (de ex. 500.000 someri, 750.000 someri sau 1.000.000 de someri).
Irina
RăspundețiȘtergereINCEPAND DE ASTAZI IN ROMANIA POLITZIA POLITICA IMPLICIT FILAJUL INFORMATZIONAL SUNT LEGALE!
SUNTEM MONITORIZATZI OFICIAL PRECUM NISHTE COBAI, NI SE ASCULTA SHI NI SE STOCHEAZA ORICE COMUNICATZII TELEFONICE SAU IT.
AUTORUL SHI BENEFICIARUL ACESTEI NEMERNICII ESTE PRESEDINTELE TRAIAN BASESCU, INDIVIDUL CARE NU URMARESHTE DECAT SA REPRIME BRUTAL ORICE DREPT LA OPINIE LIBERA, ORICE MANIFESTARE CARE NU CONCORDA CU OPINIILE SHI DORINTZELE SALE!
ACUM IN ACEASTA ZI A AVUT LOC INTRONAREA LUI BASESCU TRAIAN CA DESPOT LUMINAT, ATOTSHTIUTOR SHI ATOTPUTERNIC!.....MI-E SCARBA SHI GREATZA DE TINE TRAIAN BASESCU !!
ESHTI UN NEMERNIC AL CARUI SINGUR TZEL ESTE PUTEREA ABSOLUT-DESPOTICA!
CARCOTASUL_VESEL
PS1
Cred ca a sosit momentul in care tu ISCHROTTER sa te delimitezi clar de zona PD-L/Basescu, sa te delimitezi atat tu cat shi ceilaltzi oameni de afaceri deoarece primii care or sa fie, supushi rigorii acestei legi o sa fitzi voi oamenii de afaceri.Cum o sa va impotrivitzi sa varsatzi bani in visteria PD-L, cum o sa fitzi haituitzi de catre C.O.T (Cooperativa ochiul shi timpanul)....acesta este viitorul care va ashteapta!
din pacate nu am inteles motivatia si/sau legislatia care sta la baza acestei decizii,asa ca mi-e imposibil sa comentez.
RăspundețiȘtergeredaca ai cumva informatii suplimentare, poate ni le impartasesti si noua...
recunosc insa ca forma in care a ajuns informatia la noi nu suna corect ,nu are legatura cu principiile libertatii si democratiei atit de mult clamate !!....
KGB ("КГБ" - Komitet Gosudarstvennoj Bezopasnosti
RăspundețiȘtergereКомите́т госуда́рственной безопа́сности СССР (КГБ) — союзно-республиканский орган государственного управления в сфере обеспечения государственной безопасности, первоначально при Совете Министров СССР, образован 13 марта 1954 года путём выделения из МВД СССР ряда управлений, служб и отделов. В систему КГБ входили органы государственной безопасности, пограничные войска и войска правительственной связи, органы военной контрразведки, учебные заведения и научно-исследовательские учреждения. Упразднён 22 октября 1991 года[1].
Согласно утверждённому 9 апреля 1959 года Президиумом ЦК КПСС Положению о Комитете государственной безопасности при Совете Министров СССР (основной регулирующий документ, сохранявший силу вплоть до 16 мая 1991), введённому в действие в тот же день постановлением Совета Министров,
«1. Комитет государственной безопасности при Совете Министров СССР и его органы на местах являются политическими органами, осуществляющими мероприятия Центрального Комитета партии и Правительства по защите Социалистического государства от посягательств со стороны внешних и внутренних врагов, а также по охране государственных границ СССР. Они призваны бдительно следить за тайными происками врагов советской страны, разоблачать их замыслы, пресекать преступную деятельность империалистических разведок против Советского государства.
2. Комитет государственной безопасности при Совете Министров СССР образован на правах союзно-республиканского министерства <…>
3. Комитет государственной безопасности работает под непосредственным руководством и контролем Центрального Комитета КПСС»
[2].
Характерно, что документ не содержал ни единой ссылки на Конституцию СССР или даже упоминания Конституции или каких-либо иных законодательных актов и имел гриф «Совершенно секретно — Особая папка».
В настоящее время, помимо основного значения, само слово и производные от него могут в разговорной речи употребляться для обозначения различных спецслужб РСФСР, СССР и Российской Федерации.
P.S. unii tovarasi observatori ai acestui blog citesc cu nostalgie si suspina apasat la citirea acestui post...
eheeeee....ce timpuri...ce vremuri...
:(((((
RăspundețiȘtergeredin pacate nu intzeleg nimic....
o fi mai bine??
o fi mai rau??
Auzi bre Maestrovici te-ai tzicnit shi tu?
RăspundețiȘtergere:))))))))))))))
Tocmai acum se anuntza la Realitatea-SOV ca numarul cazurilor de boli mintale ar putea creshte......hihihi am scapat shi de data asta ...ce ai deja nu mai iei inca o data !