miercuri, 29 octombrie 2008

De cand garanteaza Primaria Iasi afaceri private?

In campania electorala de la locale, Gheorghe Nichita a cheltuit sume imense. Pur si simplu a inecat piata electorala locala cu afise, flyere, brosuri, ziare pirat, panouri, bannere, publicitate in media, emisiuni cumparate si tot felul de evenimente costisitoare. PSD a facut o demonstratie de fast electoral completamente reprobabila, cu atat mai mult cu cat vorbim de un partid social-democrat.

Atunci, m-am intrebat si eu, alaturi de altii, de unde vin toti acestia bani si daca nu cumva a fost depasit plafonul legal permis pentru cheltuieli in campanie. Nu cumva acela care a ingropat politic sume imense spera la intoarcerea lor sub forma de contracte, avantaje si servicii dinspre politic?

Intrebarile din campanie au fost resuscitate de doua stiri recente. Prima vorbeste despre concesionarea terenului din zona Salii Sporturilor proiectului Palas, prin care se decide practic daramarea Salii. A doua este despre semnatura data de Gheorghe Nichita si cativa subordonati, in mod abuziv in numele Consiliului Local, in fata notarului, pentru a ajuta Iulius Group sa ia un credit de milioane de euro de la banca.

Oare nu exista o legatura între banii dati in campanie si ajutorul pe care il primeste acum de la municipalitate Iulius Group? Nu cumva acum se face plata in recompensa? De cand garanteaza Primaria Iasi afaceri private? Unde s-a mai auzit asa ceva? Este cumva Iasul paradisul afaceristilor, in care statul se pune gaj pentru succesul lor?

Daca Iasul a ajuns o piata pentru tranzactiile dintre cele doua parti, in care una primeste sprijin financiar, iar cealalta, sustinere politica si avantaje din partea statului, atunci este foarte grav. Daca Primaria Iasi, o institutie publica intretinuta din banii contribuabililor, a ajuns un instrument in mana unor grupuri de afaceri este iarasi foarte grav. Aceste lucruri nu au vreo legatura nici cu economia de piata, nici cu democratia reala.

Irina

22 de comentarii:

  1. Sa pocnesc precum un balon portocaliu, de voi n-atzi facut obsesie cu Nea Robinet asta !

    Hihihi

    PS ...nu de alta dar imi facetzi pofta de spurcat shi daca ma apuc de spucat greu ma opresc !

    :)))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Sai vedem maine pe gugioroii din partide cum vor vota in Consiliu pe tema imprumutului lui Dascalu garantat de Consiliul Local. Parca si vad cite telefoane si convocari la ordine au avut loc inainte de vot. Cit bani au fost plusati. Cite negocieri pe sub masa. Si parca vad ca maine unii se vor da loviti, se vor abtine sau se vor vota ciudat.
    Doris

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu pun pariu ca Nichita a cheltuit peste un milion de euro in campanie. Adica Dascalu a cheltuit,
    Gabi

    RăspundețiȘtergere
  4. Anunt.

    Cumpar, intreprind, ma imprumut, fac gainaria.

    Cu criza asta financiara, amanetez si Primaria.

    RăspundețiȘtergere
  5. pentru cei care au senzatzia ca ma sperie cu postarile lor....ii anunt ca nu sunt nici slaba de inger si nici nu m-am nascut ieri
    sunt suficient de antrenata sa fiu sub lupa ,expusa tuturor atacurilor inclusiv genului de comentarii pe care le incercati acum....
    nu ma sperii si nici nu ma intimidati
    poate doar ma provocati...si atunci nu stiu zau cine are mai mult de pierdut....sau de cheltuit...
    intrebati-i pe cei care va pun sa postati acele mesaje cam cit au cheltuit in perioada asta si daca sunt convinsi ca ii tine buzunarul tot asa...si nu mai muriti de gija altora
    nu de alta dar o sa mor de ris ...zau

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca informatia este adevarata ,atunci e grav! ,context in care organele competente ale statului trebuie sa se sesizeze din oficiu,iar presa adevarata sa monitorizeze si sa faca cunoscuta opiniei publice aceasta mega escrocherie faptuita de primarul Nichita in numele iesenilor.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Doris : doamna draga, ...sau poate domnule - ca-mi pari cunoscut(a)...ai cumva initiale printre primele trei?...bag seama ca esti destul de aproape si de (h)unii si de ceilalti...ce le stii tu pe toate...lasa-i dom'le, pardon doamna, sa se voteze, sa-si dea unul altuia...sa etc...sa nu uiti sa ne spui si noua ca sunt sigur ca ai sa le fii in preajma!

    @ionutz : nu-ti bate capul ca traim intr-o tara bogata si nu va fi nevoie de amanetat nimic. Dovada: inca mai e de unde se fura!
    Si-apoi daca o ia altcineva ce? Desi n-ar fi rau ca locul ei e undeva dincolo de calea ferata, dar poate il ia si pe dom' primar odata cu ea...cred ca si in somn visezi tot afaceri :)))))

    Si daca scapam de criza asta, lasa ca o sa fie bine..si la vara cald!
    Una peste alta atat timp cat n-avem nici o dovada si n-are cine sa-i cerceteze, vorbim vorbe...vorba unui clasic in viata...stie el cine : "avem si noi subiect de conversatie?"

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Irina Schrotter:

    Dac-ai sa mori de ras, ma sinucid!
    Prin spanzurare de o craca,
    Sh-apoi te voi urma candid,
    Fiind a ta fantoma.....dedicata !

    Butonista sefa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce v-am zis ca o sa se dea loviti, s-a aminat sedinta de Consiliu Local. Sa fie asta un semn de responsabilitate? Sau inca nu si-au primit partea si negociaza dur.
    Doris

    RăspundețiȘtergere
  10. @ doris

    Lovitzi in aripa sau in cap?...ca-i foarte important acest aspect !
    :))))))))))))

    @ stefan cel mic

    Io mi-s clasicista....ca m-am uitat in lolotzi shi NU-I !
    :))))))))))))

    @ maestru

    O amaneteaza cu tot cu secretare ?

    Ca mi-s fierbinte
    89.89.89
    Raspunde CET-ul !

    RăspundețiȘtergere
  11. In Iasi se vinde si se cumpara tot.

    E ok. Ne dezvoltam. Evoluam.

    O sa ajungem sa construim cartiere rezidentiale si-n zone industriale.

    Ooops. Mi-a scapat.

    Pardon.

    Nu gasesc delete.

    M-am dilit.

    RăspundețiȘtergere
  12. DA....BINE ZIS ....DAR DE CE NIMENI NU INTERVINE??

    FLY FISH

    RăspundețiȘtergere
  13. @ butonista (era sa scriu bufonista) - nu esti singura clasica in viata, stimabila :)))) !!

    @fly : Ioane, Ioaneee...toata lumea doarme !!

    @all : totusi pe cine i s-o fi pus pata Irinei, ca nu vad nimic tendentios si intepator?? sau o fi fost preventiv???

    RăspundețiȘtergere
  14. @ jr=STEFAN CEL MIC

    Maaaaaaaaaaaah moldovan indaratnic
    shi capos n-auzi ca :

    1.
    Io mi-s clasicista in pat.....
    nu clasica in viatza !


    ...shi nu-s bufonista
    ca io nu lucru la PALATUL VICTORIA,
    io lucru la palatul aluia de e la butoane !

    2.
    Ce-ai tu cu Ion
    care-i domn
    shi n-are somn
    postand la 1.57
    cand altzii dorm !

    3.
    Apropos de "pata" lu sef'ta aia frumoasa shi dracoasa:

    TOTDEAUNA LOVESHTI IN FRUNTEA MAGARULUI CA SA PRICEAPA MUSHTELE CE BAZAIE LA CURUL ARMASARULUI!!!!


    Hihihi ia VOLTAJ cu dedicatziune :

    Mi s-a pus pata pe tine
    Orice ai face nu-i de bine
    Mi s-a pus pata pe tine
    Cand nu mai stii ce sa faci
    Ai putea sa-ncerci sa taci

    Mi s-a pus pata pe tine
    Ca stii ce-i bine pentru mine
    Mi s-a pus pata pe tine
    Nu vrei sa-ntelegi
    Si incepi sa ma stresezi !!!!!

    PS
    Shi nu mai bea atata apa cu lamaie c-o sa rugineshti precum frunza din vii :

    A ruginit frunza din vii
    Si randunele-au plecat,
    Refren:
    La, la, la, la, la, la, la, la,
    La, la, i t a l i a

    Cu stima shi respectaciuni,
    aceiashi, fosta, actuala,
    si pentru totdeauna,
    persoana tampita

    Butonista sefa !
    :)))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  15. Iasul are multe(cam toate) lipsuri.

    Dar macar, ne-a mai ramas ceva de care sa fim mandri: echipa de fotbal sustinuta de cei pe care ia-ti ales.

    GSP 31 oct : "Ionuţ Popa: < Nu mi-am primit salariul de trei luni, jucătorii nu au luat nici o primă. Nu mai pot răbda!> "

    P.S. Spune-mi cu cine votezi,
    Si-ti spun pe ce loc esti in clasament.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna ziua,
    Astazi am pe blog un articol despre dvs. Si e cel mai favorabil din cate pot scrie eu la adresa unui om politic :).

    RăspundețiȘtergere
  17. De pe blogul lui Alexandru Gavris

    31 octombrie 2008
    Admirabila d-na Schrotter
    In ianuarie, atunci cand d-na Irina Schrotter si-a anuntat candidatura la primaria Iasilor, am zambit (ca mai toti scepticii). In aprilie, cand a renuntat la candidatura, am schitat o grimasa de nemultumire. Incepuse sa ma convinga... In iunie, la alegeri, imi venea sa ma apuc sa blestem. Nu mai aveam cu cine vota, tocmai pentru ca se retrasese. Am pus stampila, scrasnind, pe raul cel mai mic. Pentru mine, acela a fost d-l Dumitru Oprea.
    D-na Schrotter e o persoana captivanta. Spre deosebire de mai toti politicienii locali (si nationali) stie sa comunice. Stie sa organizeze o campanie si chiar sa elaboreze un program electoral viabil. Nu are alura demagogica, iar majoritatea atacurilor d-sale (dese, de altfel) sunt punctuale si logice. Retragerea candidaturii nu a putut decat dezamagi pe cei satui de amatorism si amatori de oameni seriosi...
    Mai mult, zilele trecute, d-na Schrotter isi anunta posibila retragere din politica. Dar, din fericire, e departe de asa ceva. D-sa nu numai ca nu se retrage; e chiar intr-o continua ascensiune. Una legata de ramura Oprea din PDL Iasi (aflata, dupa cum se stie, intr-un conflict mocnit cu liderul Dan Carlan).
    Doua exemple sunt concludente. La 17 octombrie, d-na Schrotter aborda din nou, pe blogul personal, delicata si de mult timp uitata tema a proiectului Palas. Pe care, bineinteles, il ataca fara menajamente. Dupa cateva zile, doi consilieri judeteni ai PDL il contestau in instanta. Simpla coincidenta? Mai degraba, spun eu, o pregatire mediatica a momentului si o proba ca talentatul om politic (Irina Schrotter) nu este strain de proiectele PDL Iasi. In care a avut inteligenta de a nu se inscrie, dobandind, in schimb, o puternica influenta ca "sustinator".
    Un al doilea caz este si mai relevant. Acum o saptamana, chiar in declaratia de presa referitoare la posibila sa retragere din viata politica (in cotidianul "Flacara Iasului" de luni, 27 octombrie), d-na Schrotter isi desemna politicienii ieseni preferati. In afara de d-l Oprea, pe lista mai figurau d-na Camelia Gavrila si d-l Mihnea Hurmuzache. Ambii liberali, ambii candidati (la Camera Deputatilor, respectiv Senat) in zona d-lui Dan Carlan. D-na Camelia Gavrila - chiar in acelasi colegiu (Centru-Copou).... Si acesta este un atac indirect, dar fara menajamente, la adresa liderului local al "popularilor". Lider, e adevarat, palid in fata "centrului", lipsit de influenta in Moldova (unde a fost depasit clar de d-nii Gheorghe Stefan si Gheorghe Flutur) si, pe deasupra, cunoscut ca neobosit...perdant.
    E clar ca d-na Schrotter nu se retrage din politica. De altfel, acest lucru nici nu e de dorit. Personal, o "suspectez" de competenta, comparativ cu adversarii sai, d-nii Nichita si Carlan. Atata doar ca strategia "pasului inapoi" e inutila. Si, cumulata cu impactul precedentei renuntari, poate deveni de-a dreptul primejdioasa in ochii sustinatorilor.

    RăspundețiȘtergere
  18. 1.Maaaaaaaaaaaah Sanducule, tu eshti indragostit lulea !
    :DDDDDDDD (adica ranjesc rauuuu !)

    2. Pe ce te bazezi dom'le cand spui asta :

    E clar ca d-na Schrotter nu se retrage din politica.


    :DDDDDDDDD(iar ranjesc ca tocmai m-am spalat pe dintzi!)

    Butonista sefa

    RăspundețiȘtergere
  19. @ Sanducu indragostitu"

    Auuuuuuuuuu acum am vazut de ce nu potzi fi matale anticomunist !!!
    Hai sa-tzi spune io de ce nu potzi fi anticomunist:

    -DEOARECE NU AI URA PENTRU COMUNISHTI IN SANGE !
    -DEOARECE AI PARINTZII TAI AU FOST COMUNISHTI !
    -DEOARECE MAI MULT CA SIGUR ESHTI FANUL BEIZADELE COMUNISTE SCARBOSO-JEGOASO-ORDINARO-STANGISTE TISMANEANU!

    ....ete d-aia nu potzi tu fi anticomunist, nu din cauza retoricii tale schiopatate !

    Butonista sefa

    PS ....cine se supara ii taiem nasul indragostitule !
    Auzi ?....bun, intzeleg ca nu potzi fi anticomunist shi vrei sa redefineshti ...atunci fa-te legionar !
    :))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  20. D-na "butonista",
    De obicei nu raspund imbecililor si marlanilor (cu atat mai putin pe bloguri straine).
    De data asta o sa spun, totusi, ca am avut un bunic terminat de bolsevici.
    P.S. Daca nu ai fost in stare sa pricepi articolul...anticomunismul trebuie redefinit etc... mai bine du-te, d-na, la plimbare.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ufffffff, tare te-ai mai suparat dragul meu pe-o baba proasta, care atunci cand ii miroase a tismaneni stangishti ii vin chefuri nebune shi dorintze perverse!(daca eu n-am intzeles, sunt sigur ca nici tu nu ai intzeles unde trageam io cu tunul!)
    A avea un bunic terminat de comunishti ....hmmmmm .....nu vad o mirare, deoarece :

    TOTZI AM FOST TERMINATZI DE COMUNISHTI!

    Incrancenatule ce eshti tu
    incrancenat! :))))))))))))

    Butonista sefa.

    PS
    Recunosc ca sunt: imbecil shi marlan...dar asta-i necazul democratziei copile, oricine poate imbeciliza shi marlaniza unde vrea shi can d vrea deci:

    DACA IO VREAU SA-L BAG IN MA-SA PE TISMANEANU, IL BAG IN MA-SA SHI GATA!

    Cat despre mesajul tau privitor la faptul ca a fi anticomunist este o moda l-am cam priceput io, doar ca am batut shaua ca sa priceapa cate unii shi sa dea buluc la matali in blog!
    Shi chiar daca nu crezi, imi plashi di matali shi nicidecum nu am vrut sa te supar, deoarece totzi cei ce-mi lauda fibletzea pirsonala imi sunt dragi!
    ASA CA SCUZELE MELE DACA TE-AM SUPARAT! :)))))))))

    RăspundețiȘtergere
  22. Maaaaaaaaaaaaah fi-v-ar pasarea in pom sa va fie, voi avetzi alegeri in Iasi si-o ardetzi aiurea cu americanii, lasatzi-i naibi in pace ca tare mi-s frica ca vor sa ne mai traga o tzeapa ca-n '45, de ne uitam ca totzii pe cer: vin americanii, vin americanii shi ei cucu nu veneau!.....ba din contra le-au mai shi trimis invitatzie rushilor!

    :))))))))

    RăspundețiȘtergere