duminică, 12 octombrie 2008

Se poate si altfel

In fiecare an din ultima perioada, cand se apropie sarbatoarea de Sfanta Paraschiva, incerc senzatii amestecate. Imi place sa vad orasul in sarbatoare, oamenii iesind pe strazi si bucurandu-se. Imi place aerul special de toamna, care parca ii face pe ieseni sa fie mai eleganti si mai afectuosi unul cu celalalt. Imi place ca sunt mai multe evenimente, ca orasul prinde viata, ca se intampla si in Iasi ceva important.

Pe de alta parte, insa, nu prea imi place aspectul de balamuc pe care il dau organizatorii Sarbatorilor Iasului. Prea seamana totul a balci de la tara. Sarbatoarea ia aspectul unei amestecaturi care cade greu la stomac.

Cred ca Sarbatorile Iasului ar trebui sa transmita mai multa urbanitate si decenta. Sunt, totusi, sarbatorile unui oras mare, cu supranume de “capitala culturala”. Am vazut sarbatori ale orasului si in alta parte, in Romania sau in Occident, si mi-este clar ca se poate combina foarte bine veselia cu discretia, cu distinctia. Oamenii nu au nevoie de un talcioc vesel pentru a se simti bine.

Irina

5 comentarii:

  1. Am fost pana la Hala sa mananc o pizza si m-am umplut de fum si de nervi, din cauza taranilor de oras sau de tara adunati acolo. E jale. Cind vin sarbatorile Iasului imi vine sa plec din Iasi.
    Gabi

    RăspundețiȘtergere
  2. Moaaaaaaaaaaama,

    CE DOAMNA SUNTETZI, CUMATRO !

    ....ai de grija la silueta shi sanatate ca pizza are multe E !

    Hihihi ...sensibiloaso !

    Jiji primaru

    RăspundețiȘtergere
  3. da asta e mai degraba UN BALCI CE SE TINE LA CAPATUL SATULUI!!!

    fly fish

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ma mir cum de nu a aparut pana acum pizza cu toba.
    Sau paste cu hamsii.

    Si deh, au trecut 6 veacuri...

    In fine.

    Pacat.

    Dar macar avem o muzica romaneasca frumoasa.
    E ca o salata orientala de cartofi cu multe masline negre.
    Si ne cade greu la urechi.
    Urechile care sustin caciula de miel...

    Ati observat ca n-am pomenit nimic de doamnele cu permanent?

    RăspundețiȘtergere
  5. Li se da oamenilor ceea ce-si doresc : paine si circ !! Toata lumea e fericita !! Pacat : o sarbatoare crestineasca transformata intr-o afacere a primariei si intr-un balci colorat si ieftin...ce vrem ? doar putin respect pentru sarbatoarea in sine. Azi (14.10) am ramas blocat in trafic intre Bucsinescu si Tg.Cucu....am renuntat la a mai ajunge la servici iar treaba mi-am facut de acasa precum un freelancer !!! Mare inventie internetu' asta !!

    RăspundețiȘtergere