vineri, 16 ianuarie 2009

RASPUNDEREA MINISTERIALA - intre enunt demagogic si ciine de paza

Am asteptat cu mare nerabdare conferinta de presa sustinuta in aceasta seara de premier pe tema bugetului 2009.

Desi unii analisti spun ca nu am aflat mare lucru, din pozitia mea de mic investitor pot spune ca s-au desprins citeva idei interesante pentru mediul de afaceri si nu numai.
Ma refer aici la cresterea economica preconizata pentru 2009, de 2,9% - ceea ce este o veste buna. Senzatia mea era ca avem toate sansele de a intra in recesiune economica anul acesta.

Ma refer la acoperirea deficitului bugetar existent cu o tinta in jur de 2% pentru 2009 - ceea ce mi se pare ambitios, sper ca nu si imposibil.

La investitiile mari anuntate pentru infrastructura - o masura anuntata de mai toate guvernele tarilor mult mai puternice decit a noastra.

La intentia de a sprijini categoriile sociale defavorizate, la care se adauga alte citeva principii care suna corect.

Am mai remarcat de asemenea constructia bugetara in jurului unui curs de schimb prognozat de 4 ron/euro, precum si implicarea unor institutii serioase si importante pentru economia noastra (Banca Nationala, asociatii patronale si sindicate, Asociatia bancilor din Romania) in proiectarea acestui buget.

As vrea sa ma opresc putin asupra primei parti a interventiei de azi a premierului si anume la analiza executiei bugetare a vechiului guvern pe anul 2008. Constat cu profunda dezamagire ca nu s-a pus deloc problema raspunderii ministeriale pentru fostul executiv. Pana acum, nici unul din guvernele Romaniei nu a dat niciodata socoteala de felul cum a cheltuit banii publici.

Ma intreb de ce mai marii acestei tari se feresc atit de tare de aceasta lege si de ce nu incep asa cum ar face orice om chibzuit: tragem linie - pina aici raspund cei dinainte, de aici incolo raspundem noi!

Desi Emi Boc mi se pare a fi un om politic responsabil ,cu bune intentii, care isi doreste sincer sa aiba o prestatie corecta si cinstita in fruntea executivului, cred ca fiecare trebuie invatat ca raspunde in dreptul semnaturii pe care o pune.

Mi-as dori sa aud ca in Romania RASPUNDEREA MINISTERIALA nu este doar un enunt demagogic, ci un adevarat ciine de paza al celor pentru care nu poate nimeni baga mina in foc!
Irina

15 comentarii:

  1. As lasa un comentariu despre rapunderea ministeriala insa sunt ocupat in fatza televizorului.
    Antena 3 transmite vantoarea de pe domeniul lui Ion Tiriac.
    Are si invitati.
    Misto.

    RăspundețiȘtergere
  2. sincer, am postat frustrat de ideea unei televiziuni de a televiza o vanatoare privata ca un eveniment important al tarii...in fine...pusca mea...

    insa, o concluzie ar putea fi:

    si guvernarea asta e ca o vanatoare.
    daca tot esti invitat la o distractie pe domeniul cuiva (romania) nu poti sta cu pusca in mana fara sa impusti ceva, ca esti luat de lache demisionar.
    tre sa participi la carnagiu, azi impusti o vrabie, maine un mistret...asa e in tenis...

    join the club!

    RăspundețiȘtergere
  3. :))))
    as putea spune draga ionut ca am rasuflat usurata...
    uite asa se verfifica vorba cu ''cine se-aseamana se-aduna''(si ma refeream la cei care inca se mai intilnesc pe acest blog...)

    RăspundețiȘtergere
  4. La o asemenea vanatoare, Bombonel i-a umplut chilotzii cu alice unui anume domn...de l-a lasat pe bietul domn fara barbatzie. Lumea zice ca de fapt Bombonel era suparat pe monseurul deoarece o f......olosea fara autorizatzie
    pe draga de Danutza.

    hihihi

    PS1
    SHTIRE NEINTERESANTA
    Sus intr-o poiana, astazi nishte porci s-au imbatat precum porcii!

    PS2
    Ce sa spun...
    "cine se aseamana se aduna...."!
    Drajilor persoana mea dementa nu are asemanare (asemenea animal inca nu au descoperit zoologii)
    ...cat despre adunat, hmmmm m-ashi aduna eu dar n-am cu cine ca ali dracu' muieri cum ma vad cum fug mancand pamantul!
    Apropos de "ali dracu muieri care fug:

    BANC
    Curviliiii e de trei feluri:
    -Felu' unu:curviiii deshtepte...
    alea care shi-o trag doar cu cei bogatzi.
    -Felu' doi: curviiii proaste...
    alea care shi-o trag cu totzi.
    -Felu' trei: curviliiii dracului...
    alea care nu shi-o trag cu mine !

    PS3
    ISCHROTTER matale eshti la ora de glume?....sau ai picat acum din cer exact in Rumanica?....auzi la stapana blogului:
    RASPUNDERE MINISTERIALA!!!!
    ....utopico!!!!!!

    Hihihi

    PS serios
    Piticania de Mociornitza este o urata, superba in gandire shi-n verb....echivalentul feminin al Puricului "verde".Este o bucurie atunci cand vezi ca totushi nu suntem un neam de tampitzi!

    Gata, hai noapte buna ca s-a mai dus o zi, de fapt buna dimineatza ca a inceput o noua zi!

    RăspundețiȘtergere
  5. pt jimminy,
    ps1, ps2 si ps serios.....te dai la birfe!!!....
    ps3 in naivitatea mea se pare ca sunt utopica de-a dreptul uneori...
    dar stii vorba aia cu ''prost sa fii dar sa-ti revii''...??!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Jiminy Cricket

    Curvilii sunt de 4 feluri...
    -Felu' patru: curvilii batrane...
    alea care ti-o trag de nu stii ce-i cu tine!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Maestru
    ....al naibili tu!
    @Stapana blogului
    ....woooooooow, stapana blogului m-a bagat shi pe mini in sama? Sunt udat shi emotzionat fleashca precum gasca care trecE prin apa shi in nesimtzirea-mi caracteristica imi permit sa va pun doua intrebari perverso-ordinare referitoare la raspunsul ambiguu shi multi-sensual pe care mi l-atzi tras:

    1. CINE ESTE PROSTUL?
    2. CINE SHI-A REVENIT ?

    :D( ranjesc ca mi-am luat proteza noua!)....hihihi

    RăspundețiȘtergere
  8. Dupa cum vaz, bag seama ca io' lipseam de la semnatu' condicii de prezenta....

    Ca care "raspundere", stimata doamna? Cre'ca ii numar pe deshtele de la o mana cati ministri demisionari am vazut dar: ba impinsi (de pe marginea prapastiei) de seful de partid, ba prinsi cu caltabosu' si rachiu-n diplomat (mai fraier ca ala nici n-am vazut; ce draq l-o fi invatat aia la scoala de partid? o fi chiulit de la lectia "cum sa luam spaga"), etc...
    Buun, sa zicem ca maine iese Motocicleanu' pe post si isi toarna cenusa in cap: "Frati romani, ma aflu in fata dvs. sa-mi cer iertare pentru proasta guvernare din ultimii 4 ani si pentru gaurile lasate in buget.". Asa, si? Care sunt sanctiunile? Ce-i facem? Il ungem cu miere, il pudram cu pene si puf si-l plimbam din oras in oras? Omul regreta, intr-adevar, dar regreta "lipsa unei continuitati", adica fi-v-ar autostazile ale draqului si sta-v-ar in gat, credeti ca veti face voi mai multe.... Asa ca li se falfaie de raspundere ministeriala si nu cred ca apuc pe parcursul vietii mele (si mi-am propus sa ajung macar pe la 90) sa vad vreo asemenea minune.

    Cat despre vanatoare, am asteptat numaratoarea finala cu sufletul la gura ca numerele la 6/49 sau alegerile din toamna : cei cam 50 de mistreti erau: 20 rosii, 21 portocalii si 9 galbeni. Restul au scapat!!!
    ...phii.!!..a naibii coincidenta...!!

    RăspundețiȘtergere
  9. cred ca situatia curenta reflecta realitatea: ministrii nu raspund in fata legii sau in fata societatii.
    ei raspund in fata alora care ii numesc.
    raspunderea ministeriala a functionat in cazul Oprea. nu a ascultat de aia care l-au pus, a plecat acasa.
    Boc n-a candidat sa fie ministru, dar a ajuns peste noapte in guvern. el raspunde in fata lui Basescu, nu are mandat popular. teoretic, raspunde in fata parlamentului, in fata parlamentarilor PDL, al caror sef e tot el, si pe care tot el i-a numit pe listele din colegii(daca nu-i numea el, nu ajungeau in parlament).
    in cercul asta de numiri, ce forta are electoratul? poate ca prin vot ajusteaza raportul de forte intre smecherii din partide,dar nu are cum sa ii traga la raspundere.
    ministrul mediului, Nemirschi, a ajuns acolo pt ca era adjunctul lui R.Mazare. ce treaba are el cu poporul? sau Chiuariu, a fost pus ministru, s-a facut de ras, dupa care a fost pus intr-un colegiu si a iesit deputat, desi nu avea popularitate.si el raspunde in fata alora care l-au facut ministru si deputat(ca doar nu electoratul l-a facut pe el mare demnitar).
    asta e sistemul de facto,daca electoratul nu are putere de decizie reala, nu tre sa raspunda nimeni in fata lui.poate doar Basescu tre sa raspunda la toamna, dar el nu are contracandidat...asa ca s-a rezolvat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Zaaaaaaaaaaau........... tzi-o fi clopotzit neuronul shi in sfarshit ai realizat ca de fapt politica-i o troaca shi marinaru' un fariseu!
    Hmmmm shi zici ca-tzi revenishi? Ia rezolva mata asta ca sa vad daca tzi-ai revenit:

    Cica unul care a trait o viata lunga si plina de virtuti shi-a tras epitaf la mormant:

    Copilaria mea a tinut o sesime din viata,
    Apoi am mai trait o doisprezecime
    Pana m-am insurat cu o femeie,
    Care nu mi-a daruit copii decat
    Dupa ce a mai trecut a saptea parte din viata,
    Plus inca cinci ani.

    lar fiului meu soarta i-a harazit
    Sa traiasca doar jumatate din viata parintelui.
    In mahnire adanca a murit batranul,
    Supravietuind cu patru ani fiului sau.

    Ia spune matali: catzi ani are boshorogul?

    Hihihi

    PS1 Drept sa spun eu shtiu ca asta cu prostia este boala grea shi incurabila...o data demult am facut shi eu pe prostu'....sh-asha am ramas!
    :))))))))

    RăspundețiȘtergere
  11. 84
    iar despre ps,mai e o vorba care se aplica unora ...
    prost sa fii noroc sa ai
    hihihi

    RăspundețiȘtergere
  12. Doara tu nu chiar crezi ca va fi crestere economica in 2009 om bun ?!

    Deja avem cadere 10% si inca nici nu am trecut greul.

    O contractie de 15% pana la finalul anului inseamna ca am scapat inca bine.

    RăspundețiȘtergere
  13. scadere de 10% la ce luna???
    au iesit datele pe decembrie???
    eu cred ca vor fi mult mai rele...:(((

    RăspundețiȘtergere