vineri, 13 februarie 2009

COMPARATIE

Vazind stirile de seara din Romania al caror cap de afis a fost tinut de jaful de la sucursala Bancii Transilvania din Cluj, m-am gindit ca poate n-ar fi rau sa va povestesc ce vad eu ca face politia din Elvetia pentru siguranta cetatenilor din aceasta tara:

- pe strazile elvetiene este practic imposibil sa mergi timp de 2 minute si sa nu intilnesti cel putin un politist (patrule in masina, pe motocicleta sau pe jos);
- nu te deranjeaza cu absolut nimic, dar, fara exagerare, i-am vazut atenti la tot ce se intimpla in jurul lor (chiar daca vorbesc intre ei, atentia le este indreptata spre strada);
- in zona in care circul eu cel mai mult, patrulele de politie sint cam aceleasi, astfel incit cred ca in mai putin de 2 zile isi dau seama daca locuiesti in zona respectiva;
- timpul de interventie la un apel telefonic este de maximum 3 minute.

Si acum 2 intimplari traite de mine in Elvetia:

Intr-o zi, am observat ca toate strazile de iesire din zona in care locuiesc erau blocate de baraje de politie. Practic nu puteai iesi din zona fara a fi controlat. Era controlata fiecare masina, si asta civilizat, cu calm. Mai tirziu am aflat de la stiri ca fusese jefuita o banca...

Alta data a sunat la usa un politist. I-am dat drumul, s-a legitimat si ne-a comunicat foarte politicos ca in zona se daduse o spargere si ca daca am fi dispusi sa ii raspundem la citeva intrebari , i-am fi de mare ajutor...
Dupa cele citeva intrebari de rutina, in urma carora am aflat si eu cu surprindere ca mama a fost deranjata la usa de tot felul de persoane care dispareau atunci cind li se raspundea la interfon, politistul ne-a comunicat foarte calm ce ne sfatuieste sa facem (geamuri, terase, usi inchise etc...), ne-a lasat un numar de telefon la care sa apelam in caz de urgenta si ne-a spus sa nu ne panicam, pentru ca in zona sint patrule de politie care intervin in maximum 3 minute la orice apel.

Amenzile sint foarte mari pentru orice incalcare a legii!

Doar un ultim comentariu despre accesul in banci:
In toate bancile in care am intrat pina acum, accesul se face doar dupa ce te legitimezi la interfonul la care suni.

Peste tot esti avertizat ca te afli intr-o incinta aflata sub videosupraveghere!!

NU PARE ATIT DE COMPLICAT!!

ELVETIA ESTE CONSIDERATA CEA MAI SIGURA TARA DIN EUROPA!
Irina

2 comentarii:

  1. Na-va incrancenatzilor un Minulescu
    ca sa va fac s-a zambitzi:

    La parintele Vintila
    Vine-Arvinte, cam sfios
    Si se roaga: - Fie-ti mila
    De un suflet pacatos!

    Chiar in saptamina mare
    Cind tot omul e smerit
    Si posteste cu-ndurare,
    Uite, am pacatuit !

    -Ai furat ? intreaba popa
    -Nu prea sfinte! Fara vrere
    M-am dat raului si hopa
    In gradina c'o muiere !
    -Vai de mine, vai de mine...
    Greu pacat ai savirsit...
    Insa daca-mi spui cu cine,
    Poate vei fi mantuit.
    -Nu pot, a raspuns Arvinte
    Sa-mi fac chinul si mai greu
    Nu pot s-o divulg Parinte
    Ca ma bate Dumnezeu !
    .......Era'nalta si frumoasa,
    Parul blond si ochi de jar,
    Gura dulce,voluptoasa,
    Dintii de margaritar...
    -Nu cumva ai fost cu Tantzi
    Din Smirdan, de peste drum ?
    -Nu pot s-o divulg ca Domnul
    Ma trazneste chiar acum !
    ....Si-avea flori la cingatoare,
    Trup de crin imbobocit,
    Mijlocel de fata mare,
    Numai buna de iubit...
    -Poate-ai fost cu Mitza Creatza
    Cea usoara ca un fulg ?
    -Cere-mi tot, ba chiar si viata,
    Insa nu pot s-o divulg !
    .....Durdulie, 'mbujorata,
    Numai cintec, numai joc,
    Cind te-a strins in brate-odata,
    Ai simtit in vine foc !
    -Mai Arvinte-ai fost cu Leana
    Care sade pe Neptun ?
    -Oh! Degeaba-mi zgindari rana,
    Fiindca tot nu pot sa spun !
    ..O comoara tainuita,
    Fruct in dragoste scaldat,
    Toata plina de ispita,
    Toata plina de pacat!
    - Bine,du-te ,mediteaza,
    Si vii miine mai dispus,
    Domnul sa te aibe-n paza!
    -Sarut dreapta ! Si s-a dus .
    Ajungind in colt, ca vintu'
    S-a-ntilnit cu Calistrat
    Care ntreaba: -Ei, Prea Sfintul
    De pacat te-a dezlegat ?
    -Inca nu ! raspunse Arvinte
    Foarte vesel si vioi,
    Dar aflai de la Parinte
    Inca trei adrese noi !

    Hihihi

    Flash news

    Doamnelor casatorite doritoare de angajare la Palatul Cotroceni le aducem la cunoshtintza cu o deosebita tristetze shi resemnare ca Babasescului i-a murit....
    defintiv shi pentru totdeauna! (ufffff ce LIMBA ASCUTZITA SHI MARINAREASCA AM!

    Hihihi

    PS Mai doamna Stapana a blogului ce eshti tu stapana, pai bine bre matale, alta comparatie nu gasishi sa faci ...taman p-asta cu CH-ul ne-ai trantit-o?

    Hihihi

    RăspundețiȘtergere
  2. Nefericita comparatie. Intr-o zi s-a intamplat sa am ocazia sa vizitez Viena. Evident, alta lume. Am venit acasa foarte hotarat cu tendinta de a face o paralela intre orasul Viena si Iasi. Un gand bun mi-a venit si am renuntat.....Gruss Got...zic ei, elvetienii cum zic?

    P.S. Ciudat...la Viena n-am vazut nici un politist.....si am stat o saptamana....i-am intrebat pe localnici si nu intelegeau: pentru ce ar fi fost nevoie de ei?....(e drept, m-am invartit prin buricul Vienei)

    RăspundețiȘtergere