marți, 15 ianuarie 2008

Cu sondajele pe masa

Au aparut primele sondaje privind competitia pentru Primaria Iasului din aceasta vara si, odata cu ele, au aparut si primele zvonuri. Cate voci asculti, atatea variante. Din pacate, in preajma campaniilor electorale, manipularea prin intermediul sondajelor este o practica raspandita. Cei care le comanda prefera, de obicei, sa le tina sub cheie si sa transmita, in schimb, informatii distorsionate pentru a-si creste cota.

Stiu ca anul trecut au fost comandate mai multe sondaje – de catre PNL, PC sau PD-L. Mai exista unul comandat de Prefectura. Niciunul nu a fost facut public. Au circulat doar zvonuri, dar cine stie cat de mult te poti baza pe cifrele care circula? Cei de la PSD vorbesc din auzite, dar nu au la dispozitie date certe recente dintr-o masuratoare sociologica proprie.

Oricum, chiar daca PSD va comanda un sondaj in viitorul apropiat, nu ma astept sa dea publicitatii datele reale din simplul motiv ca primarul Gheorghe Nichita este intr-un evident trend descrescator in materie de intentie de vot si incredere si pentru ca evaluarea pe care i-o fac iesenii este, pe buna dreptate, foarte severa.

Pentru a pune capat speculatiilor, eu ii invit pe contracandidati sa dea dovada de transparenta.

Cine are curaj, sa puna cifrele pe masa!

In ce ma priveste, am comandat un sondaj riguros la CSOP, la finele anului 2007. Precizez, din capul locului, pentru a indeparta orice suspiciune, faptul ca sondajul nu a masurat intentia de vot, fiind prematura aceasta intrebare, din punctul de vedere al candidaturii mele, in momentul anchetei sociologice. Sondajul masoara doar increderea, iar datele sunt urmatoarele

Incredere multa si foarte multa:

  • Gheorghe Nichita - 34%;
  • Dumitru Oprea - 25%;
  • Dan Carlan - 22%;
  • Irina Schrotter -19%.

Il cunosc, dar nu mi-am format o parere:

  • Gheorghe Nichita – 4%;
  • Dumitru Oprea – 4%,;
  • Dan Carlan – 7%;
  • Irina Schrotter – 12%.

Nu raspund:

  • Gheorghe Nichita - 2%;
  • Dumitru Oprea - 3%;
  • Dan Carlan - 4%;
  • Irina Schrotter - 3%.

Pentru mine este semnificativ ca stau cel mai bine la incredere in segmentul de varsta pe care PSD il considera electorat propriu: la cei peste 60 de ani, unde am cote comparabile cu ale lui Gheorghe Nichita. Daca si pensionarii s-au saturat de actualul primar, va dati seama cat de performant a fost el si cate sanse mai are sa fie reales.

Astept ca partidele sa raspunda cu aceeasi sinceritate la invitatia mea la transparenta!

Irina

5 comentarii:

  1. Daca era si Andreea Marin (Banica) pe lista, cred ca ii spulbera pe toti. Asta ca sa mai discutam despre incredere. Cat despre intentii... mai vedem dupa ce se inchid urnele.

    RăspundețiȘtergere
  2. @un iesean

    Fii obiectiv e normal ca Irina Schrotter sa aiba un ascendent de imagine asupra multor oameni politici din Iasi. E vorba de vizibilitate media, si nu uita ca traim intr-un stat puternic centralizat si imaginea si in media se face la Bucuresti, iar Irina a avut multe aparitii in media centrala. De asemenea are o imagine pozitiva in randul iesenilor si nu numai (si a altor persoane din zona Moldovei) pentru Festivalul de Moda de la Iasi, care mai tine orasul asta pe harta tarii cu ceva. Nu uita ca iesenii in general au un complex, pentru la momentul unirii Moldova in general si Iasul in particular erau mai dezvoltate decat Tara Romaneasca si Bucuresti, iar de atunci Iasu-ul a cazut continuu, pentru ca la centru se concentreaza totul si inclusiv banii.

    Eu zic ca sondajul are o baza reala obiectiv vorbind, insa cum ziceai la intentia de vot si la votul efectiv se va vor vedea rezultatele. Asa ca ... show must go on...

    RăspundețiȘtergere
  3. daca m-am deranjat sa intru pe acest blog,putei fi sigura de votul meu.....politica pt mine e egal cu 0,nu m-am miscat pana acum pt a vota pe nimeni pt ca nu cred in nimic din ceea ce promit,de 18 ani votam si nu s-a schimbat nimic,nici macar strazi sa circulam normal nu avem...as putea sa fiu tentata sa nu cred nici in promisiunile dvs dar gandesc asa...anual faceti un festival in care aveti invitati importanti care vin in iasi,unii pentru prima oara ,altii ca invitati permanenti,daca nu ati schimba ceva gandindu-va la noi,macar ati face sunt sigura,ca oamenii aceea care vin sa-si faca o impresie buna,sa aveti dvs o mandrie ca sunteti primar si se vede!desi nu cunosc bine subiectul si daca intr adevar doriti sa candidati,eu am sa votez iar in aturajul meu sau al persoanelor pe care le am auzit vorbind,am observat ca sunteti sustinuta!va rog sa nu ne dezamagiti!redati ne "iasiul capitala culturala!

    RăspundețiȘtergere
  4. E normal cred sa nu mai avem incredere si sa privim cu suspiciune promisiunile facute in campanie ...dar dincolo de vorbe la unii dintre noi sunt fapte care pot sta marturie sau care vorbesc despre caracterul omului..
    Saptamana modei cu siguranta e un eveniment care spune multe despre mine..
    Iti multumesc pentru incredere si poti fi sigur ca nu te voi dezamagi...
    Mi-ar fi placut sa stiu insa macar cum te numesti...
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  5. numele meu este andreea,am 21 de ani si locuiesc in pacurari...nu departe de dvs...nu ma asteptam sa raspundeti atat de repede,intentia nu era sa intru cu anonim,dar dupa mai multe incercari esuate de a trimite msj,am ales calea aceea care a si "dat rezultate"!felicitari inca o data ca intr-o mare de lume ati ales sa fiti OM si nu doar pe dinafara!

    RăspundețiȘtergere