vineri, 11 ianuarie 2008

Dragii mei,

Intervin astazi pentru a va impartasi nelinistea mea fata de modul in care au reactionat autoritatile dupa aparitia cazului acelei vulpi infectate cu rabie si gasita moarta langa Manastirea Cetatuia.

Ma nemultumeste incompetenta cu care cei responsabili au reactionat, ma ingrijoreaza lipsa de transparenta a Primariei si a celorlalte institutii care au luat decizii in acest caz, dar mai ales ma revolta cruzimea solutiei adoptate pentru rezolvarea unei probleme pentru care existau solutii mai simple, mai eficiente şi mai decente. A decide cu ochii inchisi sa ucizi sute, poate mii, de caini comunitari care au nenorocul sa se afle intr-un perimetru decis arbitrar de niste birocrati este semnul unui comportament inuman, inacceptabil.

Nu poti pretinde ca actionezi in numele si in interesul oamenilor negandu-ti umanitatea si standardele de civilizatie. Desigur, prioritara este grija fata de om; bineinteles, situatia trebuia gestionata de urgenta; toate acestea insa nu pot exclude prevederile legale, nu pot exclude transparenta. Daca lucrurile sunt asa cum ne-au fost prezentate, in conditiile legii, atunci de ce nu se desfasoara la vedere? Administratia locala este obligata prin lege sa fie transparenta.

Dumnezeu stie ce grozavie s-a intamplat zilele acestea la padocul din Tomesti, unde nimeni nu a putut intra ca sa monitorizeze actiunea autoritatilor. Presa vorbeste deja despre un macel. Cred ca reprezentatii asociatiilor pentru protectia animalelor, dar si oamenii inimosi care se implica in a veghea respectarea drepturilor animalelor trebuie lasati sa asiste la aplicarea procedurilor. Pentru ca asa este corect. Asa este legal. Asa este uman.

De ce, dragii mei, cainii stransi din zona respectiva nu au fost tinuti in carantina pentru a se dovedi daca intr-adevar sunt infectati?

Sa fie oare din cauza ca exista interes ca acesti caini sa nu se mai intoarca pe strazi? Se stie ca cetatenii Iasului sunt foarte nemultumiti de situatia cainilor comunitari. Daca in trei ani nu s-au gasit solutii umane de a rezolva aceasta problema impreuna cu societatile pentru protectia animalelor, este oare moral sa se incerce acum a se rezolva asa drastic lucrurile? Este oare normal sa se profite de confuzia creata pentru a se rezolva abia acum, cu cruzime si in interes electoral, o problema la care se propusese o solutie la inceput de mandat?

Nu, dragi ieseni, nu mi se pare normal!

Irina

10 comentarii:

  1. Chiar nu este normali ca acesti caini sa fie ucisi.. din cate am inteles de la stiri s-a emis o lege anti cruzime fata de animalele comunitare

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Irina,

    Fa ceva! :) Daca nu ti se pare normal.

    RăspundețiȘtergere
  3. mai intai vreau sa va felicit pt ca ati ales aceasta cale de comunicare cu cetatenii.
    in ce priveste cainii comunitari nu am acelasi punct de vedere cu d-voastra.nu vad alta solutie care sa dea rezultate la noi in afara eutanasiei.
    Nu vreau sa fiu muscat de caini in fata blocului meu dintr-un oras "european"

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt un posibil alegator al dv. la alegerile pentru primaria Iasi. Recunosc cinstit: la ora actuala voi vota primar pe acea persoana care cred ca va rezolva problema cainilor maidanezi din Iasi.
    Concret:
    1.credeti ca exista o problema a cainilor maidanezi in Iasi ?
    2.credeti ca e bine ca acesti caini, chiar sterilizati, vaccinati, etc sa fie lasati liberi pe strazile orasului ?
    3.ce veti face concret pentru asanarea problemei ?

    Va rog sa raspundeti!
    Comentariile dv. de pe blog mi se par lipsite de substanta si, ca sa fiu sincer, mi se pare ca tineti mai mult cu cainii maidanezi decat cu cetatenii normali ai orasului (normali in sensul ca doresc strazi curate, pe care sa poata circula fara frica la orice ora din zi sau noapte, fie ca se duc la munca sau la distractii).

    RăspundețiȘtergere
  5. Problema cainilor comunitari trebuie rezolvata urgent! Intr-un mod civilizat, dar urgent!

    RăspundețiȘtergere
  6. am inteles k vreti sa candidati pt iasi..dar cate cunostinte aveti despre c inseamna a fi primar?din cate stiu eu ati terminat medicina..aveti o firma..dar e cu totul altcva sa ai un oras de condus..
    sunt multe de facut pt iasi..si probl cainilor e grava..era sa fiu muskta de nenumarate ori..si chiar si ziua..
    gropi cat vezi cu ochii..aglomeratie(slava domnului nu chiar k-n bucuresti!!)
    putine autobuze care nu fac fata..rute care ar trebui schimbate.alte rute noi..de ex copou-gara.d c nu exista?poate metrou???ar fi excelent..in bucuresti abonamentul la metrou pe toate rutele e 200 de mii..abonamentul pe o singura linie in iasi e 300.cu reducere pt studenti.mie nu mi s pare normal.e adevarat k nr de calatori e mai mic..dar d c au scumpit biletul knd nu au facut nimic?de ex:autobuze noi,modernizarea celor care sunt..
    sunt multe de facut.si nu stiu daca stiti care e rezolvarea..ar fi trebuit sa faceti cursuri d politica,administratie..cva..
    va urez noroc la alegeri..dar ganditi-va bine daca v-ati descurca cu toate problemele existente..

    RăspundețiȘtergere
  7. Daaa. Aceleasi probleme pe care le iau in vizor cei ce aspira la o functie. Ok, sa fie Irina, macar stim cit de cit cine este si ce-a facut. O s-o votez, dar nu stiu daca o sa ajute. Ei si noua. Imi permit s-o tutuiesc, ca si ea ni se adreseaza la fel.
    Despre ciini.
    Iubesc ciinii, pe cei comunitari. Cu limite insa. Vizavi de locuinta mea, cetatenii au adoptat un ciine care latra non-stop. Nu exagerez. Am sunat la padoc, am vorbit cu cineva, nu s-a intimplat nimic. Am mai sunat odata, la fel. Eu nu vreau sa-mi petrec dupa amiezile si sfirsiturile de saptamina ascultind latraturile isterice ale ciinelui respectiv. Oricit de mult as indragi ciinii, mai mult iubesc linistea. Acum e inca frig, geamurile sint inchise si tot aud latraturile isterice. Dar cind va fi cald si geamurile o sa fie deschise? Cineva mi-a sugerat sa otravesc ciinele. Nu pot, regret. Cred ca de aceea exista un serviciu specializat, ca sa rezolve problemele generate de ciini. Dar, ca multe alte servicii, cred ca acolo doar se iau salarii.

    RăspundețiȘtergere
  8. Solutii se pot gasi, dar asta inseamna ca toata lumea sa isi faca treaba bine si la timp. Iasul are padoc cu max 300 de locuri si cu medici veterinari. Daca isi faceau treaba cum trebuie, incepand din 2003 si pana azi se mai imputinau cainii din Iasi.
    Dar din moment ce nimeni nu isi face treaba cum trebuie asta este. Va rog daca aveti ocazia sa parcurgeti categoria Clopotel de pe blogul meu. De asemenea, daca dumneavoastra chiar sunteti dispusa sa ajutati la rezlvarea acestei probleme, aceasta asociatie va poate oferi o solutie. Mi-ar place sa va revad impreuna cu fondatoarea acestei asociatii pentru a va prezenta o posibila solutie. Astazi nu am putut sa va spun prea multe, pentru ca eram prea multi cu mult prea multe intrebari. O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Irina eu nu inteleg o chestie ....cum poti sa fii atat de rece si ascunsa...pe de-o parte faci spoturi cu sarmanii copii orfani sau bolnavi de SIDA si pe de alta parte iti exploatezi si speculezi angajatii din firma ta de confectii si mai ai obraz sa intrebi de ce pleaca oamenii in strainatate. Ai spus intr-un interviu ca ai creat locuri de munk unde se primesc salarii frumoase tocmai pentru a evita plecarea acestora spre tari mai calde sau locuri de munk mai bine platite si atunci de ce de la firma ta de conectii cel putin lunar iti pleaca 5-10 angajate in Italia????? Iar in ceea ce priveste campania ta anti-Nichita, hai sa fim seriosi chiar alta metoda sa te promovezi nu ti-ai gasit decat sa ii improsti pe altii cu noroi? Nu spun ca el ar fi bun dar nici tu nu indeplinesti conditiile pentru a fi un primar bun si intr-adevar interesat de locuitorii acestui oras. Sper sa fie postat acest comentariu cu toate ca nu prea cred. Oricum sa stii ca mai sunt si oameni care iti vad adevarata fata si pe care nu ii poti prosti asa de usor. Tine minte eu sunt un alegator in - dar mai sunt si altii.

    RăspundețiȘtergere