marți, 12 februarie 2008

Scrisoare de la un anonim si raspunsul meu

Draga Irina, Iti scriu din nou desi stiu ca nu vrei sa citesti. E riscant, si poate neplacut. Si e chiar posibil sa te faca sa te incrunti. Iar asta duce la riduri (nu e cazul tau, evident - arati minunat). Daca vrei sa ma cenzurezi, lasa-mi un mail si sterg singur postarea.

Uite , draga Irina, de ce iti scriu. Te stiu demult, de cand Mihaela Radulescu purta in fiecare duminica rochiile tale. Si mama te iubea. De cate ori apareai la Teo sau la Mihaela sau - in fine - la televizor, spunea: Uite, mama, o femeie frumoasa si desteapta!

De asta m-am bucurat cand am vazut ca vrei sa conduci orasul meu. Cu totii vrem ca oamenii destepti sa se implice in comunitate. In plus, avem anul asta doi candidati care au demonstrat ca si in PROFESIA lor pot fi niste oameni de real succes. Iar tu esti unul dintre ei. Felicitari. Toate bune si frumoase pana aici. Dar, draga Irina, si te rog sa nu te incrunti, cred ca mai ai de invatat. Nu de la mine. Ce te-as putea invata eu? Eu nici macar la haine nu ma pricep. Am un amarat de magazin preferat si cam acolo se opreste universul meu de fantezii vestimentare. Cred ca ai de invatat de la oameni mai destepti decat mine si mai experimentati decat tine. Si eu sunt revoltat de ce se intampla in lume, de razboiul din Irak, de politicile fata de imigranti din Statele Unite, de copiii flamanzi si insetati din Africa, dar nu ma vezi pe mine candidand la presedintia Americii. E adevarat, nici nu imi permit un consilier ca Adriana Saftoiu. Dar nu candidez, draga Irina, pentru ca desi imi pasa de lucrurile astea, habar nu am cum se rezolva ele.

Nu vreau sa insinuez ca tu nu ai sti cu ce se mananca primaria, pentru ca oricum stii cu siguranta cu ce se imbraca. Dar am semnele mele de intrebare. De exemplu, cu toate ca as putea intelege cum un independent poate conduce un oras, nu vad cum ar putea sa o faca cineva care nu gandeste politic. Pentru ca, Draga Irina, e minunat sa iti angajezi o echipa de sufletisti (care chiar fac treaba minunata) sa te sustina in medii reale si virtuale. Si e la fel de minunat ca ne scrii in fiecare zi cu o familiaritate care te prinde atat de bine… mai ales ca de cele mai multe ori scrii frumos. Dar cred ca politica (nu cea partizana, murdarita, de gasti de la noi, ci aceea autentica) incepe cu a sti sa asculti oamenii. Nu poti sa te ascunzi cand ti se pune o intrebare care nu iti convine. Nu e – scuza, te rog, expresia - barbateste. Daca nu ii asculti pe ceilalti, nu ai cum sa stii daca esti de fapt auzit.

A, si inca ceva, Draga Irina, nu cred ca e adecvat sa critici politica. Ea e cea care da nastere politicilor care aduc rezolvare problemelor pe care le ilustrezi tu in mesajele tale. Nu politica e vinovata, ci multi dintre politicieni. Critica politicienii dar lasa ideea de politica in pace. Cred ca e prea mult pentru noi. Si chiar si pentru Adriana Saftoiu.


Cu drag,

Cosmin Vaman



Draga Cosmin,

Nu am primit pe nici una din adresele mele nici un mesaj sau comentariu de la tine. Posibil o neintelegere. Si nu vad ce m-ar fi putut deranja in comentariul tau. Sunt opiniile tale, iar eu sunt o persoana care respecta parerile oricui, chiar daca nu coincid cu ale mele. Cu siguranta mai am multe de invatat, dar cred ca important e ca am aceasta deschidere si inteleg si admit acest lucru.

Nu am pretentia ca detin adevarul suprem si nici ca l-am putea detine vreodata. Cu siguranta am gresit, gresesc si voi mai gresi in viata mea, dar nici una din greselile mele nu sunt cu rea intentie, iar atunci cind inteleg, am puterea sa recunosc si sa merg mai departe, fara a da vina pe altcineva sau a ma plasa deasupra tuturor.

Cred ca cele mai importane calitati ale unui om sunt iubirea si compasiunea. Unde vezi tu iubire si compasiune la politicieni?! De ce ai senzatia ca depindem numai de politicieni in dorinta noastra fireasca de a trai frumos si decent? De ce crezi ca politicienii sunt singura solutie? De ce noi, oamenii obisnuiti, nu am putea fi mai buni decit ei (in sensul bunatatii nu al performantei)? Pentru ca nu performanta e reala problema acum, ci dorinta!

Si uita-te putin la clasa noastra politica. Are ea profilul, conduita si atitudinea de care avem nevoie? Crezi ca noi nu suntem buni decat sa muncim, sa ne platim taxele si sa privim inerti circul pe care il fac ei ? Crezi ca minciunile, ipocrizia, oportunismul si tupeul de care dau ei dovada (in marea lor majoritate) sunt singura varianta pe care trebuie sa o luam in considerare? Chiar trebuie sa acceptam la nesfarsit minciunile prin care ne prezinta, de fapt, interesele partidelor lor sau ale lor personale, fara a mai tine cont in nici un fel de unicul motiv pentru care ar trebui sa fie acolo: BINELE NOSTRU, AL TUTUROR ?!

Nu sunt o feminista, dar cred ca e momentul ca femeile sa se implice mai mult pentru ca este evident dezechilibrul generat de agresivitatea si dorinta de acaparare a puterii in detrimentul dorintei de a construi impreuna o societate in care sa ne iubim si sa ne respectam intre noi, in care sa ne pese cu adevarat de cei in suferinta si sa ne bucuram intr-adevar cu totii de frumusetea vietii.

IAR SOLUTII EXISTA CU ADEVARAT !!! Si sunt simple si pe intelesul tuturor atunci cand nu ai de ascuns interesele nimanui. Din pacate, nu e acum momentul sa vorbim despre aceste solutii. Am intrat in aceasta lupta politica si trebuie sa joc dupa regulile facute de ei deocamdata. Dar va veni clipa cand vei vedea avantajul unui independent care are cu adevarat libertatea de a spune adevaruri! Pentru ca adevarurile sunt simple si pot fi intelese de toata lumea! Si atunci cand constiinta colectiva se va trezi, nici un partid sau politician oricat de puternic ar fi nu i se vor putea opune!

Irina


18 comentarii:

  1. ce raspuns electoral si marcat cu rosu in punctele cheie dat la o scrisoare de bun simt venita tocmai din partea unuia dintre acei oameni care nu vrea sa fie politician in ceea ce zice

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru raspuns. L-amapreciat, si in semn de fair play chiar am evidentiat asta pe pagina mea, alaturi de alte cateva consideratii.

    Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ptr maddie,

    Irina incearca prin culoarea textului sa scoata in evidenta ceva, v rea ca noi sa intelegem esenta printe cuvintele justificative, eu sa sti ca citesc si visez si printre rinduri, imi zic da doamne intelepciune ieseanului, da-i puterea de a se rupe de vechi (19 ani reprezinta mult nu si rezultatele se vad, nu...)de a incerca ceva nou, reda-i sansa...
    Nu trebuie sa privim 100% critic ce
    incearca sa faca Irina, ci constructiv avind viitorul in fata,
    DAR TRAIND IN PREZENT. Referitor la adevar, el este simplu de cele mai multe ori si-ti bate direct in ochi, dar f greu de pus in practica si de aceea uneori este
    neglijat. Dati o noua sansa adevarului prin grije si respect fata de el si lucrurile vor merge mai bine.
    Cu stima ptr ideile altora si dezbatere echidistanta.
    Da-ti o noua sansa prin schimbare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Irina, nu trebuia sa sari direct la Primarie..pana akolo mai e drum lung, nu zik k nu esti un candidat important pentru pozitia de primar, insa cred k poti face destule pentru oras si din postura pe care o ai.. Ma bucur ca i-ai raspuns lui cosmin, frumos din partea ta, insa pe scurt, acest "dialog" se traduce in: "Irina, nu ai ce cauta la Primarie" respectiv "Ba da, am ce cauta la Primarie", insa ati folosit cam prea multe cuvinte ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. tot pt madi

    pai cum se face o campanie electorala, pt un om politic sau pt un independent, daca nu prin mesaje electorale????

    Ce ai vrea? ceva in genul lui becali sa dea case si mancare la toata lumea (...unii chir nu merita sa primeasca nimic)?

    PS:
    mult succes pt candidatura la primarie doamnei Irina

    RăspundețiȘtergere
  6. Ptr. Daniel dia,
    Cea ce incerci tu aici nu e un mesaj pozitiv, constructiv ptr cineva care isi sacrifica timpul ptr a incerca ceva nou care iti va ajuta si tie poate....
    Incearca ceva constructiv, vino cu idei care o pot ajuta sa candideze cu sanse mai mari, esti din presa deci ai capacitate de cunoastere si poate si idei...
    dc. nu lasa-i pe alti sa creada in sansa ei si sa incerce s-o ajute...
    Cu stima

    RăspundețiȘtergere
  7. ma bucur sa vad atitea comentarii. ma conving din ce in ce mai mult k irina are sanse la fotoliul de primar.
    eu te sustin si imi indemn toti cunoscutii sa faca la fel.
    multa bafta

    RăspundețiȘtergere
  8. ce animatie pentru un blog banal...la voi, la iasi, se plictiseste lumea? altceva nu aveti de facut? bani? succes? la politica va e gandul?

    RăspundețiȘtergere
  9. Asa este, si eu m-am bucurat de raspunsul Irinei Schrotter, desi nu pot sa nu observ ca a evitat (cu multa gratie, e adevarat) raspunsul la o intrebare cat se poate de concreta: cum se face ca nu isi ptea imagina Iasul fara Nichita in 2004 ? Cu ce era el atunci mai bun decat acum ?


    A, si sa nu uit, felicitari tuturor sufletistilor care pun umarul la o campanie foarte inchegata, inclusiv aici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Dane, sunt din presa si crede-ma, tocmai din cauza asta nu sustin pe nimeni. Nu stiu kat imi va ajuta campania Irinei, eu o sfatuiesc sa se indrepte mai mult spre cetateanul de rand si sa renunte la atacurile politice la adresa lu' Nichita (mai ales dupa ce l-a sustinut in campania electorala din 2004)..Deja e clar k voturile se vor invarti in jurul actualului primar, a Irinei si a fostului rector de la Cuza. Oricum, nu m-ar mira k doi sa se certe si al treilea sa castige pana la urma..

    RăspundețiȘtergere
  11. Pana la urma a "dres busuiocul" dupa cum spune o vorba din popor. Totusi Irina Schrotter ramane datoare cu o explicatie pentru blogeri: de ce a sters comentariul lui Cosmin? Daca spune ca nu a primit acel mesaj inseamna ca ceea ce a scris Cosmin pe blogul lui sunt minciuni? Eu nu cred. Atunci sa ne spuna cine a sters comentariul?
    Si cand ma gandesc ca Irina Schrotter s-a intalnit cu blogerii ieseni...
    Eu cel putin mai astept raspunsul la intrebarea de mai sus, deoarece la un moment dat am fost in aceeasi situatie ca si Cosmin.
    Banuiesc ca si acest comentariu este suparator, desi nu contine expresii jignitoare.

    RăspundețiȘtergere
  12. Pentru Cosmin:
    Postarea ta vrea sa lanseze un dublu mesaj:primul se doreste a scoate din titlu(anonim)omul de idei din tine, fiind convins ca altfel nu poti iesi in evidenta, al doilea, pe care il apreciez doar pe jumatate pentru ca se termina tot asa, se refera la un raspuns substituit printr-o intrebare.
    Spun asta pentru ca nu e suficient sa fii incisiv, daca nu ai in maneca si asul solutiei.
    petru

    RăspundețiȘtergere
  13. Doream doar sa zic ca voi merge sa votez in acest an doar pentru a pune pe buletinul de vot stampila pe numele Irinei Schrotter. Mult succes acestei doamne...sper ca barbatii ieseni sa treaca peste misoginism si sa-si dea seama ca uneori o femeie administreaza mai bine lucrurile si ca barbatii din acest oras nu au reusit in atatea mandate sa dovedeasca ceva.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ptr Cosmin
    Felicitari ptr unde ai ajuns, tot inainte. Intr-o precampanie electorala, fiecare candidat isi face mina impotriva celorlalti candidati prin diferite mijloace critice . Intrebarea ta mi se pare pur copilareasca,in 4 ani cineva poate sa-si dea seama dc. ai calitati sau nu....deci nu e nimi crau acest flip-floping dc. este in interesul general.
    Blogul asta cred eu are un scop,
    antrenarea si angrenarea cetatenilor ptr lupta dura de campanie.
    De aceea cred eu trebuiesc vazute lucrurile printr-o prisma constructiva....
    Oricum succes in continuare.
    Ptr. ieseanul suparat,
    vezi cele de mai sus, si nu fi suparat,sint uneori unele nuante sau tonuri care poate nu stau bine cu esenta blogului, si poate sint ignorate nu cenzurate. Tu intr-un blog al tau cu care vrei sa prezinti ceva ai lasa pe oricine sa scrie ce vrea asa numai de dragul de a se afla in treaba, fi cinstit cu tine si pe urma cu ceilalti care incearca deschis sa schimbe ceva. simplu spus , vrei sa ajuti ofera idei constructive,
    initiative care pot fi asumate in numele unei schimbari spre mai bine.
    ptr, daniel dia,
    tocmai tu care esti in presa si ai acces la info politice ai putea ajuta . Ai date care sint relevante pro si contra si care pot fi subiecte de dezbatere constructiva ptr. ce e de facut in viitor..., cred ca e mai constructiv decit un atac de genul de ce atunci si nu acum. Iti pot spune cazuri de schimbare de opinie
    chiar din lume din ziua de azi , dar asta nu e esential ptr. noi votantii, ptr Irina poate da caci dovedeste capacitatea de reformare politica pe noi baze independente .
    ptr noi este important ce facem de acum incolo, mergem tot cu acesti politicieni care nu fac nimic sau schimbam spre un independent care descatusat fiind de interese de partid poate face mai mult decit au facut altii in trecut.
    Ptr noi alegatorii nu se pune problema de genul candidatului ci de capacitatea lui, relizarile lui intr-un anumit domeniu care intr-o forma sau alta ar putea fi exploatate spre binele tuturor intr-o capacitate de mare raspundere ca aceea de primar de IASI.
    Sfaturile mele sincere sint
    Think big, think outside the box,
    think for the future but don't forget we mold the future now....
    Cu stima.

    RăspundețiȘtergere
  15. Draga Cosmin,
    Asa cum ti-am raspuns deja (printre randuri ce-i drept),am gresit si cu siguranta voi mai gresi in viata mea..AICI MA REFEREAM LA SUSTINEREA PE CARE I-AM DAT-O IN 2004 PRIMARULUI ACTUAL.
    Faptul ca am puterea sa recunosc cand gresesc si sa-mi asum greseala, dar sa merg mai departe ,se referea desigur si la acest lucru...
    Ca multi alti ieseni am ales la acel moment dintre 3 variante rele, raul care parea cel mai mic!...
    Au trecut insa 4 ani si e limpede de concluzionat ca ne-am inselat!!!....in conditiile in care primarul a avut si in consiliul municipal o majoritate de vot care i-a sustinut toate initiativele pe care le-a avut...
    Te rog enumera tu ce a reusit sa faca in aceste conditii?...
    Si te mai rog sa-mi raspunzi la intrebarea CE ASTEPTARI MAI PUTEM AVEA IN ACESTE CONDITII?

    RăspundețiȘtergere
  16. @Dan

    Eu, pe blogul meu nu am cenzurat pe nimeni. Daca ai sa ai curiozitatea sa intri, ai sa observi ca eu nu moderez comentariile. Chiar si atunci cand au aparut comentarii care erau poate suparatoare, le-am raspuns cu argumente. Asa ca, eu sunt cinstit si cu ceilalti si cu mine. Ba mai mult, din cele sesizate de mine pe blog au fost cateva probleme care s-au rezolvat.
    Daca aveai macar curiozitatea sa intri pentru doua minute pe blogul meu ai fi aflat ca am reusit, impreuna cu newsiasi, sa schimb ceva in acest oras. Poate ca e putin, deocamdata, dar am reusit acolo unde altii nu au reusit. Sau poate ca nici nu s-au gandit.
    Poate imi dai un link spre blogul tau, deoarece nu am putut sa te gasesc pentru ca nu ai profilul activat. Asta, doar daca vrei sa-mi dai posibilitatea sa citesc si alte texte care iti apartin, in afara sfaturilor de aici.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ptr. Ieseanul Suparat,
    Sint incintat de ce ati realizat, asta inseamna spirit civic, tot inainte.
    Eu zic aplica metode constructive de discutie si dc. cineva intimplator te deranjeaza cu ceva fi diplomat nu maximaliza si rupe fluenta mesajului care se doreste prin acea imperfectiune de moment (Irina a recunoscut ca a gresit )
    Chiar si tu la cintecele lui coamin ai spus ca vei cenzura din motive de comentarii stupide ale manelistilor.
    ia-o ca atare si mergi mai departe...
    Blogul meu nu e important in momentul de fata absolut de loc, de aceea profilul nu e activat.
    Important e mesajul Irinei si in context al celor care o sustin nu a celor care o denigreaza, si mie ceva imi spune ca tu esti de partea pozitiva a problemei.
    Oricum sint impresionat de ce face-ti si va zic BRAVO si dc. Irina va fi aleasa sper sa ai un loc acolo unde trebuie, ptr. ca ochiul si spiritul conteaza al naibii in lumea asta.
    Totusi problemele asa cum zici si tu in blogul tau sint f f mari, structural perdante in Ro. si IASI.
    Aici e problema si tineretul trebuie sa-si spuna cuvintul aici, ce vrea sa mearga asa inainte sau s-o coteasca 180 gr..
    Cu stima ptr tot.

    RăspundețiȘtergere
  18. Irina,

    Un raspuns sincer si direct cum e asta nu poate decat sa te onoreze. Felicitari pentru sinceritate. Voi reveni pe blogul tau, ca si pe cele ale altor oameni interesati de orasul lor, pentru ca deja se contureaza o enciclopedie a lucrurilor care nu merg in orasul asta.


    Bafta

    RăspundețiȘtergere