miercuri, 19 martie 2008

Ce putea sa faca Primarul si nu a facut

Iesenii nu cunosc care sunt atributiile primarului si nu prea stiu pentru ce anume sa-i ceara socoteala. Cine se uita cu atentie pe Legea administratiei publice locale realizeaza in ce masura Primarul nesocoteste legea. Am inventariat cateva aspecte importante care constituie dovezi clare de neindeplinire a legii.

Primarul trebuie sa prezinte Consiliului Local informari privind starea economica si sociala a orasului precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilor consiliului local (art. 68, litera d). Primarul Nichita nu a facut niciodata o asemenea informare despre starea sociala si economica a orasului ori asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilor Consiliului local.

Primarul intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiului bugetar si le supune spre aprobare consiliului local (art. 68, litera d). Primarul nu a prezentat niciodata o executie bugetara anualizata. Ceea ce defineste executia bugetara este secretomania. Iesenii habar n-au cum s-au cheltuit banii.

Primarul verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata Consiliului local cele constatate (art. 68, litera g). In prezent, Primaria refuza sa verifice in ce fel se cheltuiesc banii pe asfaltarile realizate in Iasi, din pacate un prilej de tunuri financiare.

Primarul trebuie sa ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii (art 68, litera n). Desi a promis in campania din 2004 rezolvarea problemei cainilor vagabonzi, numarul acestora s-a marit iar situatia este scapata de sub control.

Primarul ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local; asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si a planurilor urbanistice zonale si de detaliu (68, litera o). Primaria nu a actualizat in ultimii patru ani planul urbanistic general al Iasului. Iasul s-a dezvoltat haotic.

Primarul asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normala a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii (art 68, litera q). Circulatia in municipiul Iasi este periculoasa din cauza starii deplorabile a drumurilor. Pentru sefii Primariei, refacerea soselelor din Iasi nu a fost o prioritate in timpul mandatului, ci doar in preajma alegerilor.

Primarul propune Consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local (art. 68, litera u). Primarul a girat facturile umflate de la CET, managementul catastrofal de la RATC.

Primarul ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza orasului (art 68, litera y). Nu a luat nici un fel de masuri pentru igienizarea si amenajarea cursului Bahluiului, acesta fiind o sursa de infectie si de poluare pentru municipiu. In plus, a ratat o investitie de 20 de milioane de euro pentru amenjarea unei gropi ecologice la Iasi.

9 comentarii:

  1. zi de credite...

    uite iti propun un business facem soua contracte, in primul zic eu trebuie sa iti dau tie 1 miliar de lei vechi si in al doilea scriem ca tu trebuie sa imi dai mie un 1 miliard de lei vechi, apoi ne ducem separat la banca si luam credit - evident demonstram ca avem venit, dar nimeni nu trebuie sa dea bani nimanui.

    Gigi mareste redeventa la RATP, bani pe care primaria nu ii incaseaza niciodata si ii trece la venituri, se duce la banca si zice domle am venit, ia da mata un credit, dar venitul ala nu e real.

    inspirat gigi la miscarea astea, se pricepe la inginerii, ca doar e inginer :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamna Irina Schrotter.

    Este legal ce faceti dumneavoastra? Daca nu a inceput campania electorala de ce imi invadati casuta postala cu fluturase? De ce va promovati pe toate strazile orasului si mai ales de ce va intalniti cu oamenii din cartierele orasului Iasi?

    Am inteles ca dumneavoastra candidati in acest an, dar toate au o limita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa vreo 15 ani de ucenicie - cam mult? sa zicem atunci "cu functie de executie" - m-am trezit intr- o zi sef ! In cei 15 ani am invatat cate ceva de la fiecare sef care l-am avut, le-am observat comportamentul, relatiile interumane, etc. In momentul in care am dat interviul pentru postul de sef am fost intrebat: "crezi ca poti face fata?". Raman la parerea ca raspunsul meu a cantarit enorm in evolutia mea ulterioara : "indiscutabil, voi face fata, de-a lungul celor 15 ani am invatat multe, dar mai ales ce NU trebuie sa fac ca sef...!!!"...morala se subintelege (asta in conditiile in care comment-ul de fata poate fi asimilat cu o fabula)...cine trebuie sa priceapa cu siguranta va intelege!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Carcotasul vesel carcoteste :

    .....bleaaaaaaaaaaaaaah cata polologhie .....iata raspunsul corect la intrebarea :

    "CE TREBUIA SA FACA PRIMARUL SHI NU A FACUT " :

    TREBUIA SA NU MAI CANDIDEZE LA UN MANDAT DE PRIMAR !

    .......scurt ,direct shi la obiect ce mama ei atata polologhie !

    Carcotesc ,carcotesc ,carcotesc ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Este foarte frumos ce incercati sa faceti...si cred ca o sa reusiti .Totul pentru un Iasi mai bun ,Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. PENTRU VIITORUL CANDIDAT:

    imi cer scuze...dar nu mai suport....SUNTE-TZI CHIOR??????????
    pai ia zi mai candidatule de knd a inceput CANEA ASTA "campania electorala"?dupa ce 3ani si 4 luni nimik nu e miscat in ACEST "MINUNAT" orash....dintro data HOPA:
    -STRAZILE ZILNIC UNDATE(consider k din februarie pana acum s-a folosit apa pt strazi,cat a fost pentru toata vara trecuta)
    -TOATE SPATZIILE VERZI DE LANGA TROTUARE UMPLUTE PANA LA REFUZ CU PAMANT+GAZON(CEEA CE NU A FOST FACUT IN IASI NICIODATA!!!!!!!!)
    -TOTZI COPACII CURATZATI(LA FEL....FOARTE RAR ASHA CEVA LA NOI...de ex in tudor....niciodata nu intretzinut "spatziile verzi"..cu mici exceptzii knd mai cadea singur saracul copac:))
    -PAVARI TROTUARE.....(nu mai are rost de exemple... eu am facut majoratul GROPII DIN FATZA BLOCULUI MEU.....)
    -LARGIRI DE STRAZI...
    -+multe altele....

    CONCLUZIA..DE CE TAMAN AMU????si u mai zici campanie...hai sa fim realishti ...PENTRU K PARTEA REA E K SUNT TOTZI BANI PUBLICI!!!!!ATENTIEEEEEEEE!!!BANI PUBLICI!!!!!
    de bine de rau irina face din banii sai....si ce mai este nasol??
    K PATRU ANI A STAT INTRUN BIROU SHI NU-L VEDEA LUMEA....SI FURA BANII PUBLICI SHI ACUMA DE O DATA A SARIT LA RAMPA???

    PACAT PENTRU CELE 7 COLINE!

    FLY FISH

    RăspundețiȘtergere
  7. Zilele trecute , intr-un dialog cu o domnisoara din Bacau care s-a stabilit pentru moment in Iasi datorita serviciului, am intrebat-o care oras din cele doua ii place mai mult. A raspuns: " Mmm, e frumos Iasul, dar imi place mai mult Bacaul. Nu sunt subiectiva dar Seche a facut treaba buna "
    A avut dreptate. Azi, cu masina prin oras, uitandu-ma in jurul meu, consider ca primarul nostru putea sa faca in 4 ani macar 30% din ce a facut Sechelariu.
    Eu nu am pretentii la un presedinte perfect sau un premier corect in tzara asta, dar macar un primar care sa faca ceva(bun)in orasul meu m-ar face sa fiu mandru.
    Dezvoltarea unei tzari de aici pleaca.
    Intr-un dialog cu cineva, peste vreo 4 ani, mi-ar placea sa raspund si eu: "Orasul meu e mai frumos. Primaritza a facut treaba buna..." :)

    RăspundețiȘtergere
  8. da bine le mai zici mai ioane....SINCER...PUCTUL PE 'I'...
    scurt si la obiect!TZINE-O TOT ASHA....

    PACAT PENTRU CELE 7 COLINE

    FLY FISH

    RăspundețiȘtergere
  9. ba .. hai sa fim seriosi ... ce plm tot atata ma ? ce ar fi facut ? ce o facut ? ce n-o facut ? da voi kiar credeti k dak vine un lup d-asta ... oricare din ei ... o sa faca ceva ?? hai ba sa fim seriosi ... sa moara ciki dak va mint ... irina ... era sa-mi calci un coleg ... deci asta denota cat de buna soferitza esti ... chiar credeti k oricine ar veni nu va fura din banii publici ?? pana nu se skimba toata tara degeaba oameni buni ... dak ar crapa toate lichelele astea batrane ar fi o treaba .... sincer sa fiu cred k dak ar fi un tanar la conducerea primariei ar fi altfel ... sa fie tineri in parlament ... un tanar sa fie presedinte ... ce plm mai cauta aia acolo ma ? k mai au 2 rasuflari si crapa dreq .... da nici k ar lasa pe altu mai tanar .... sau dak ar lasa ar fi neamuri de-ale lor ... k omu de rand e prea prost k sa faca ceva ....



    P.S. is curios dak o sa puneti commentu meu ...

    RăspundețiȘtergere