marți, 18 martie 2008

“Coloreaza-ti diversitatea!”


Am participat ieri la dezbaterea “Antirasism”, din cadrul evenimentului - campanie “Stop Rasism. Coloreaza-ti diversitatea!”. A fost un exercitiu util prin care, alaturi de ceilalti invitati, am evaluat amploarea discriminarii si pericolele rasismului in cadrul societatii romanesti.

Cifrele sondajelor sunt inca ingrijoratoare. Aproximativ 1 din 10 romani exprima atitudini rasiste. 61% din romani nu vor sa aiba nici o relatie cu homosexualii, 56% cu membrii unei secte religioase, 40% cu romi si 31% cu bolnavi de SIDA. 64% dintre români cred că locul femeilor este la cratita. Exemplele ar putea continua.

Nu sint panicarda, dar ma numar printre cei care considera ca problemele rasismului si discriminarii trebuie tratate cu toata seriozitatea. Acesta este motivul pentru care am in lucru proiecte de combatere a discriminarii şi de integrare in societate a populatiei rome din municipiul Iasi, pe care le voi face publice la momentul potrivit.

Irina

PS La intalnire au fost invitati si ceilalti candidati la fotoliul de primar din primul pluton, dar, asa cum ne-au obisnuit, nu au venit.

10 comentarii:

  1. frumos...pakt k si lumea politik NU e activa in acesta "diversitate"...sunt in schimb la FURAT FOARTE ACTIVI!!!
    RUSHINE!!!

    FLYFISH

    RăspundețiȘtergere
  2. Ia luati si cititi-l pe Andi Lazescu in Ziarul de Iasi de azi si o sa vedeti de ce nu au venit si ceilalti la eveniment. Le e frica de tine, Irina, barbatii puternici ai Iasului. Daca vin linga tine se "coloreaza" natural, de furie, asa ca s-au dat loviti.

    RăspundețiȘtergere
  3. hmmm...delicat subject...cert e ca fiecare dintre noi avem diverse fobii pe chestia asta : unele fiind prejudecati, altele impuse de mediu sau familie, altele rezultatul unor experiente proprii neplacute. De orice natura ar fi, le avem cu totii, nu ni le recunoastem si evitam sa vorbim despre ele. Cu totii evitam rromii in tramvaie si ne dezgusta prezenta lor in locurile publice - din pacate deseori e si
    vina lor, datorita comportamentului zgomotos si nu numai... Buni sau rai, sunt semenii nostri si trebuie sa invatam sa traim impreuna: plss ! nu aruncati cu pietre in mie pentru aceasta idee !!
    I-am fugarit mai mereu de pe la usile noastre pe Martorii lui Iehova. Putini stiu insa ca printre adeptii acestei fractiuni
    religioase se numara Hilary Clinton si Ioan Ovidiu Sabau (antrenor fotbal la Bistrita). Am avut colegi de servici adepti, am stat impreuna ani de zile si in afara fanatismului lor exagerat (din punctul meu de vedere, dar normal din punctul lor de vedere) nu m-au deranjat cu absolut nimic. Sotia a avut colegi de serviciu rromi- foarte de treaba, mereu imi placea sa stau de vorba cu ei, habar n-am avut ca erau rromi, nici nu pareau: blond cu ochi albastri?? de unde banuiala? Sotia mi-a spus despre ei, dar in loc sa-i reneg , au crescut in ochii mei cu 10 puncte. Da, aveti dreptate, sunt exceptii !! Sunt semenii nostri, cu riscul ca ma repet si ca imi voi atrage oprobiul unei mare parti a cititorilor, dar trebuie sa invatam sa convietuim impreuna.
    Eforturile trebuie sa fie comune de ambele parti !!

    p.s....si ma gandeam ca e greu sa incropesc cateva randuri despre subiect....

    RăspundețiȘtergere
  4. magindesc la rasism si imi vin in minte si alte lucruri. un baietas de cartier, a se citi mata-saru, vad ca isi da cu parerea despre irina schrotter. acest jenant specimen si-a transformat blogul intr-un fel de fituica de santaj. mai si promoveaza fel de fel de lichele pesediste si nichitiste dar anti schrotter-iste. mai bine l-ati scoate de pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  5. @anonimul care ma ataca:
    nu mi-am dat niciodata cu parerea despre doamna Irina. poate ca am apreciat suspicios buna credinta din campania ei dar nu e de contestat faptul ca personal consider ca este principalul contracandidat al primarului in functie. poate ca uneori am luat peste picior o parte din declaratiile usor exaltate ale domniei sale sau ale domnisoarelor din staff, scrise pe acest blog. si poate ca alteori am avut discutii foarte placute cu o alta doamna din staff. dar astea sunt chestiuni de principiu, care nu vizeaza in niciun caz persoana, ci cel mult rolul de candidat pe care aceasta si l-a asumat public.

    desigur, fac aceste precizari pentru a-mi pastra locul in blog-roll, intrucat cele cateva sute de vizitatori pe care ii am saptamanal depind exclusiv de cele 5 accesari care vin din trimiteri de pe acest blog.

    RăspundețiȘtergere
  6. Carcotasul vesel dixit :

    Hopaaaaaa ca amu am picat ! ...credeazti ca scapatzi ????......nuuuuuuuuuu !... Deci statzi antene (asta cu antenele e luata de de la sheful domnishorului Matasaru !!!! ).......revin dupa ce fac dush, halesc shi multzumesc nevasta !!!!......... cat despre accesari ....catinel ,catinel ca mai este un piculic pana navalesc la voi pe blog-uri ...nu de alta dar am curiozitatea sa vad daca la domniile voastre postarile-s tot free domnishorilor conservatori .....

    Nu carcotesc deoarece revin !

    RăspundețiȘtergere
  7. Subtire....pliantele au ajuns in posta dar pentruiasi.ro inca nu e online...chop, chop..alegerile sunt aproape!

    RăspundețiȘtergere
  8. Irina de ce minti ? De la biroul europarlamentar al domnului Oprea a fost domnul asistent europarlamentar Bogdan Baghiu, care a si luat cuvintul !

    RăspundețiȘtergere
  9. matasaru ramine acelasi dobi...toc. se crede si asta politician. dute tata la piata nicolina sa vinzi blugi.

    RăspundețiȘtergere
  10. Carcotasul vesel dixit :

    3 probleme :

    1. chestia cu rasismul : talharii, hotzii ,violatorii shi Relu Fenechiu tot raufacatori ii consider indiferent ca-s tzigani ,romani, evrei armeni sau politicieni .....deci asta cu sustzinerea a tot felul de seminarii ,colocvii shi conferintze despre rasism (mai ales in Romania) este o frectzie
    la picior de lemn adicalea un fel de :HAI S-O DAM DE GARD CA SA ZICA LUMEA CA SUNTEM "TELECTUALI !

    2. pentru domnishorul Matasaru...

    ".........fac aceste precizari pentru a-mi pastra locul in blog-roll, intrucat cele cateva sute de vizitatori pe care ii am saptamanal depind exclusiv de cele 5 accesari care vin din trimiteri de pe acest blog."
    hmmmmmmm..... pai mah domnishorule de asta tzi-ai facut matale blog ?

    3. shi tot pentru domnishorul Matasaru :
    nu vi se pare ca voi ashtia de la conservatori facetzi prea mare galagie pentru cei 2% la suta ?....io daca ashi avea un partid sustzinut de 3 antene plus nu shtiu cate cotidiene plus nu shtiu cate tonomate ( ca mai are dreptate cate o data shi Preshedintele chiar daca-i marinar !) iar cota mea in viatza politica ar fi constanta de 2% mi-ar cam fi : rushinica, rushinica, rushinica....... ashi face ciocul mic, ashi inchide taraba shi pa la revedere !

    Carcotesc ,carcotesc ,carcotesc ...

    RăspundețiȘtergere