miercuri, 26 martie 2008

Tupeul mincinosului

Mi-a cazut in mana depesa pe care primarul Gheorghe Nichita a plantat-o in cutiile postale ale iesenilor, in care se lauda, intr-un mod penibil, cu realizari neverosimile. Citind-o, mi-am amintit de un clip propagandistic al lui Nichita din 2005, in care o voce cavernoasa, aleasa anume sa semene cu buletinele de stiri de pe vremea lui Ceausescu, anunta o lista de „impliniri” ale muncipalitatii sub conducerea „magistrala” a primarului.

Candidatul PSD are impresia ca ulciorul merge de multe ori la apa si ca iesenii se vor lasa pacaliti la nesfarsit de minciunile sale sforaitoare. „Marile realizari” cu care se lauda Nichita sunt din registrul minor al gestiunii curente.
S-a si laudat ca prioritatea sa a fost „mentinerea functionalitatii orasului”. Cu asa ceva se poate lauda primarul unui orasel de provincie, nu un „primar puternic al unui oras mare”.

Pentru a putea fi primar pe masura Iasului, este nevoie de anvergura, de viziune, de proiecte de dezvoltare la scara mare. Dar asta este o palarie prea mare pentru actualul primar.

In plus, orasul nici macar nu este functional. Oricine sofer, de pilda, poate constata acest lucru, pentru ca are de-a face cu traficul sufocant, cu lipsa locurilor de parcare ori cu gropile nesfarsite pe strazile peticite prost, dar omologate in bilanturi ca „asfaltate”.

In depesa pomenita, Nichita se lauda si cu lucruri facute de altii, la care nu a avut nici o contributie: actiuni ale regiilor autonome, ale unor institutii publice care nu au legatura cu Primaria si ale unor agenti privati care s-au chinuit cu forte proprii sa razbeasca in Iasi.

Dar minciuna cea mai mare se gaseste chiar la inceputul scrisorii, cand primarul spune ca investitiile au fost facute din „fonduri europene” si „fonduri” acordate de BERD si DEXIA. Oricine se pricepe cat de cat poate observa imediat ca Primaria nu a accesat pana acum nici un fond european nerambursabil, iar „fondurile” de la BERD constituie in fapt un imprumut, ca si creditul DEXIA, pe care primarul il iroseste intr-un an electoral, iar iesenii il vor plati in 20 de ani. Dar se pare ca primarul inca nu a invatat diferenta dintre fonduri si imprumuturi.

Irina

10 comentarii:

  1. ...sa-l iertaaam, sa nu-l iertaaam...ce putem sa-i facem? acum? doar vorbim si ne dam cu parerea...mai avem rabdare fo' doua luni si vedea-vom !! Io' n-am avut "placerea" sa primesc vreun ziar din asta prin posta...poate despre noi, astia, de pe la periferia orasului, nici nu stie ca existam...macar asa ca info....vreau si eu un exemplar ..poate ma inflacareaza, ma emotioneaza, imi schimba starea de spirit, ma duc de pe-acum la circumscriptia mea si ma prezint la vot...sa fiu primul care-i ofera acestui brav barbat al orasului un mare vot de incredere - da' si pe ala cu tush pentru ca ala il intereseaza mai mult...chestia cu increderea ...vax! "daca reusesc sa-i prostesc si data asta...sunt mare"....DACA....
    p.s. scuze pentru stilul dezodonat, fara inceput ,fara sfarsit ,dar asa se intampla cand zici/scrii totul dintr-o rasuflare...

    RăspundețiȘtergere
  2. ru nu am primit nici o fituica de-asta, macar asa de curiozitate sau sa am pe ce curata cartofii...ca oricum in oamenii politici nu mai are nimeni incredere indiferent ce ar spune astia, ca de facut oricum nu a facut si nu face nimeni nimic.
    Simplul fapt ca in momentul de fata se da o "batalie" denota un lucru clar: pentru ce s-au dat luptele de-a lungul istoriei? Pentru putere, pentru trofee...
    Cine a purtat aceste lupte? Omul de rand...taranul... Concluzia este simpla si la indemana dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  3. mai bine iti tineai rasuflarea poate mureai si scapam de tine :))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. am vazut si eu clipul cu pricina. m-au trecut fiori, este intr-adevar ca de pe vremea lui ceasca. il puteti vedea si voi pe http://georgian-zamfir.blogspot.com/2008/03/promisiuni-electorale-ale-actualului.html. Nichita este o combinatie de Ceausesc si Adrian Nastase. George

    RăspundețiȘtergere
  5. @anonim 17.32 : chiar asa? :(((
    Pai nu vreau, pentru ca: (ordinea e aleatorie cu exceptia pct.1) :
    1.am un copil de crescut;
    2.sunt baiat bun sa stii;
    3.mai am niste proiecte nefinalizate la servici si nu pot sa le las balta;
    4.sunt foarte curios sa vaz cine castiga alegerile - asa ca nu pot muri mai devreme 2 sau 2&1/2 luni;
    5.vreau sa vad daca Poli scapa;
    6.vreau sa vad meciurile Romaniei de la CE;
    7.i-am promis niste plimbari copilului prin Austria si Grecia la vara si nu vreau sa-l dezamagesc ;
    8.mai am rate la masina si nu le pot lasa in spatele familiei;
    9.n-ai tu norocul asta;
    si in fine...
    10.noroc ca fu gluma - si-mi place sa cred ca inca mai stiu de gluma...
    ...si ar mai fi vreo 1000 de motive pentru care vreau sa mai traiesc macar vreo 40 de ani !!!:))) - unele nu le reproduc pe post chiar de-ar fi sa fiu torturat !!! :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. ...tocmai am vazut filmul de mai sus...Doamne !!! am trait in perioada ...stiti voi care...ba Revolutia m-a mai prins si cautandu-l pe ceasca jr prin Sibiu...mi-e teama ca au murit degeaba colegii langa mine daca astfel de filme mai exista si astazi...tulburator...prima imagine care mi-a venit in minte a fost cea a celor care s-au dus, camarazi de arme din '89...cin' m-a pus sa ma uit ! mi-am stricat seara...ma duc sa ma imbat...:(((

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai altceva ce sa faca moldoveanul ........decat sa se imbete !

    RăspundețiȘtergere
  8. URAAAAAA !!!!!
    VREAU SA-L VOTEZ PE NECHITA DACA DA SCRIS LA NOTAR CA REPETA ALEGERILE ODATA PE AN.
    NU INCAPE INDOIALA CE BUN E CA PRIMAR.NE-A PLANTAT PLANTUTE IN TOT ORASUL(BINENTELES IN PRIMAVARA ASTA CA SI IN CEILALTI ANI A BARBIERIT TOTI COPACII, SI PANA TOAMNA POATE SE USCAT DE LA CALDURA,DAR NUI VINA LUI CA TOTI COPACII SUNT PE ALEIILE UNOR ASOCIATII DE PROPIETARI SAU SPATII COMERCIAL SI CA FIECARE COPAC DACA AVEA 2 LITRU DE APA PE ZI ANU TRECUT SI ACUM DOI ANI SI TREI NUUUUU CUNSUMA MAI MULT DE 200LITRI PE SEZON MAI BINE ZIS 0.50BANI.E MAI SIMPLU SA PLATESTI PE UNU SA IL TAIE CA SA USCAT SI PE ALTUL SA-L PLANTEZE ALTFEL RAMAN FONDURILE NECHELTUITE).PE VREMEA LUI NEA NICU DACA NU SAPAI SI PUEAI IARBA PE SPATIUL VERDE DIN FATA CASEI O PUNEAI RAU.ACUM AVEM CREDITE EOROPENE CA DE NE ESTE RUSINEEEEEE SA MAI MUNCIM.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am vazut si eu filmul de mai sus.
    Probabil e cenzurat.
    Lipseste la inceput genericul de TELEJURNAL, vizita lui Ceausescu la Rajac, iar la sfarsit momentul poetic al unui pionier inflacarat recitand :
    " Mult iubite si stimate tovarase primar Gheorghe Nichita.
    Iti multumim din inima pentru ca n-ai facut nimic si ne-ai tras clapa.
    Intoarce-te la Rajac si ne distribuie doar apa."

    RăspundețiȘtergere
  10. Aplauzele si uralele ?.....le-ai uitat ?....unde sunt ?

    SA TRAITI CUM DORITI

    RăspundețiȘtergere