sâmbătă, 5 aprilie 2008

Liniile de tramvai-cursa cu obstacole pentru soferi

Ceea ce vedeti sunt asfaltarile din jurul sinelor de tramvai, pe care le „repara” Primaria din 6 in 6 luni. Dupa ani de zile in care fac o asemenea treaba si o iau din nou de la capat, oamenii primarului nu s-au prins ca e o mare prostie tehnica? Oricine isi da seama ca, dupa prima ploaie serioasa ori dupa dezghet, ele redevin o mare problema pentru soferi. Aspectul de sosea bombardata va ramane atat timp cat terasamentele nu sunt refacute de la zero.


Situatia a scapat de sub control, pentru ca in ultimii ani nu a existat un program, un grafic de reabilitare, s-a actionat la intamplare numai pentru rezolvarea temporara a situatiilor critice. Zecile de kilometri promisi pentru reabilitare in campania din 2004 s-au redus la cateva sute de metri, reteaua este sub orice critica, iar siguranta transportului in comun cu tramvaiele este amenintata.


Ma intreb de ce Primaria a preferat tramvaiele, o solutie atat de costisitoare prin intretinerea cailor de rulare, si a scos total troleibuzele, la fel de ecologice, din sistemul de transport. Raspuns: pentru ca a fost nevoie sa se justifice mereu pe ce se cheltuie niste sume de bani.


Irina

5 comentarii:

  1. Moaaaaaaaaaaaaaama ce aglomeratzie de liberali astazi in Iasi ...unde te intorci numai de ei dai ....

    Huo !

    NICHITO IA RECUNOASHTE MATALE CU CINE TE INTALNESHTI DESEARA ?.....NICHITO pune dop la poponetz ca ashtia din staff-ul liberali sunt pe invers shi deh .......sa nu patzeshti vreo rushinica bomboneasca !

    SA TRAITZI BINE

    RăspundețiȘtergere
  2. Tramvaiele sunt costisitoare, insa nu trebuie eliminate din oras. Exemplul cel mai bun este Parisul, care dupa ce a renuntat la tramvaie o buna bucata de timp, a revenit apoi la acest tip de transport public. Daca am avea un trafic civilizat in oras, s-ar putea constata ca tramvaiul este cel mai rapid si eficient mijloc de transport, pentru ca tramvaiele (teoretic) au benzi de circulatie proprii.

    RăspundețiȘtergere
  3. da dar tramvaiele ar trebui sa ruleze pe ecartament mai lat ca cel actual asa sunt modelele noi din toata europa vezi viena ,budapesta,etc,nu ca astea care tot bagam bani si bani si bani in ele de pe timpul comunistilor.dar ce ne mira ca tot un comunist si din flori pe deasupra ne conduce.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmmmmm treaba asta cu traMvaiele ( :))))) - shtiu io de ce !) este cam la mijloc ....adicalea shi-n San Francisco este tramvai dar oare strazile urbei suporta un traMvai ?.....hmmmmmmm imi miroase a meci nul !....meci nul insa, nu este problema conditziilor de transport oferite de ......TRAmVAIE !

    "Hei, tramvai, cu etaj si tras de cai,
    Hei, joben, ce umblai la "Mon jardin",
    Hei, bunic, cu monoclu erai sic,
    Hei, can-can, cu picioarele-n tavan.
    Toate-au fost la timpul lor ceva exagerat,
    Anii au trecut in zbor si lumea le-a uitat.
    Da, da..."

    SA TRAITZI CUM VOTATZI !

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu inteleg ce tot bateti campii cu ecartamentul. Elvetia si o parte din Germania folosesc acelasi ecartament, iar cateva schimbari s-au facut datorita extinderii trenului suburban in oras, nu din calitati miraculoase ale latimii de 1435mm, adica doua dosuri de cal, masurate cu 2000 ani in urma.

    Mai bine spuneti ca aveti interese sa dispara tramvaiele ca sa mergeti voi cu jeepurile voastre pe mijlocul drumului si sa construiti shoppingarii si blocuri "moderne" pe terenul depourilor si garajelor, in timp ce poporul sa mearga cu duba proprietatea prietenilor vostri care va sustin in campania electorala.

    Aveti idee cat costa schimbarea ecartamentului sau metroaiele alea ale lui Oprea, daca RATP n-are bani sa repare liniile existente, iar primaria sa asfalteze strazile?

    RăspundețiȘtergere