sâmbătă, 12 aprilie 2008

Rondul din Podu Ros, o solutie periculoasa

Saptamana trecuta, pe 4 aprilie, atrageam atentia asupra proastei solutii alese de Primarie pentru decongestionarea circulatiei din rondul Podu Ros. Accidentul groaznic de ieri mi-a confirmat observatiile. Un autobuz MAZ, care venea dinspre CUG pe banda creata prin mijlocul sensului giratoriu, s-a izbit puternic de un tramvai care venea dinspre Podul de Piatra. 4 ieseni au fost raniti si zona a fost blocata o buna bucata de timp. Soferul MAZ-ului si-a luat vina asupra sa. El recunoaste ca nu a mai apucat sa opreasca la indicatorul STOP, dupa ce a parasit banda din mijlocul sensului giratoriu si nu a mai avut cum sa acorde prioritate tramvaiului care venea dinspre Podu de Piatra.

Sa fie numai vina soferului la mijloc?

Problema acestui rond este ca nu fluidideaza traficul. Daca ajungi acolo din CUG, oriunde ai vrea sa mergi, e mult mai simplu sa folosesti vechea metoda: intrarea in rond inseamna acordarea unei singure prioritati. Folosirea noului traseu insa presupune acordarea a cel putin 3 prioritati pe o distanta de numai 40 de metri! Este foarte greu pentru soferi sa se descurce in aceasta situatie. Ca dovada, soferi experimentati, profesionisti, cum sunt cei de la RATP, nu fac fata „fluidizarii circulatiei”. Din aceste motive, reglementarile de trafic din zona trebuie schimbate rapid. Daca la numai 3 saptamani de la inaugurare are loc un accident atat de grav, rondul Podu Ros poate capata rapid faima trista de „intersectie a mortii”.

8 comentarii:

  1. Groaznic accidentul de ieri. Blocaj total, masini de salvare, am intarziat o ora la serviciu. Unde-i primarul? De ce la asemenea grave probleme nu-si face aparitia? Ii e teama ca-l ia lumea la rost? Doar el a avut ideea asta "desteapta".

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut ca si pilonii care fusesera scosi pentru a patrunde pe benzile care taie rondul au fost pusi la loc. Bravo domnule Nichita pentru solutia ingenioasa nascocita de dumneavoastra pentru fluidizarea traficului in Podu Ros! Sper ca acum sunteti mandru de istetimea dumneavoastra de care ati dat dovada!

    RăspundețiȘtergere
  3. ezista un motiv clar pt care dvs doamna nu aveti nici o sansa sa ajungeti ca in primul tur (daca nu cumva va retrageti din competitie) sa obtineti maxim 7 - 8% din voturile exprimate. se numeste incompetenta.
    toti cei care au competente clare si atributii la fel spun ca a fost vina soferului si matale o dai in gard cu vina primarului. doamna draga solutii ai? ca la criticat e clar ca nu te pricepi.
    si pt anonimu de la 11:47 ... fraticule mai baiete, vezi ca accidentul s-a produs la ora 11.30 nu la ora 8. tu incepi serviciul la ora 12? ce servici e ala? vreau si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru anonimul de la 12.04. 2008 12:38 ..........

    .....daca vrei de la 12.00 noaptea hai ca te angajez la mine-n club !........shtii sa te dezbraci shi sa mishti ritmic posteriorul papushelule ?


    ****

    RăspundețiȘtergere
  5. pentru anonimul:12 aprilie 2008 12:38,primarul este ff vinovat, ca a cheltuit bani care nu ii apartin, ca nu este instare sa contracteze persoane pricepute.D-na Irina spune bine:cand intri in rotonda, dai o singura prioritate, NUMAI SI NUMAI la masinile care deja sunt in rotonda. Daca tot aveti acces la internet cautati unde in lume exista asemenea rotonda. Eu locuiesc in Spania, am circulat in Franta, Austria, Germania.....aceste tari au orasele pline de rotonde, dar NICAIERI IN LUME CA LA IASI.Soferul daca are posibilitate sa plateasca un avocat bun, poate demonstra INCOMPETENTA celor care au proiectat si apoi returnarea banilor din buzunarul d-nului Nechita , inclusiv plata daunilor.

    RăspundețiȘtergere
  6. V-am trimis un email la adresa pe care ati afisat-o pe blog. As fi onorata daca mi-ati raspunde.
    Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tot pentru 12.38 e valabil

    Mai interesantule unii la ora la 9AM beau cafeaua ,deoarece la ora 9 abia se deschid bancile.I-ti ofer tie posibilitatea sa fii primul sa nu te dea seful afara .Ce conteaza la ce ora s-a produs accidentul.Detin o masina care are ceva demaraj si am incercat si locul.Mai sinucigasule daca ai un cadavru de dacie care trebuie sa te fereasca toata lumea du-te omule la releu si da-ti drumu la vale si eu i-ti garantez ca ai adrenalina garantat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hihihi s-au incins spiritele, auzi mah anonimule de la 12.04.2008 / 12.38 :
    -daca doreshti pot eu sa-mi pierd ceva din timpul meu ca sa-tzi explic tehnic shi argumentat cum sta problema ....am sa sasai shi eu sherpeshte dar nu ca un sherpishor de casa ci ca o cobra !
    -ashtept sa-mi transmitzi daca vrei explicatzia !

    Carcotesc ,carcotesc ,carcotesc !

    RăspundețiȘtergere