vineri, 16 mai 2008

Cel mai tupeist, cel mai mincinos sau cel mai performant ?

Am fost mirata deseori de diferenta uluitoare intre oamenii care apar la TV si activitatea lor profesionala in viata reala. Televiziunea permite aceasta falsificare, prestatie de scena, jocuri de roluri care decupleaza oamenii de ceea ce sunt, de fapt, in viata. Si, deseori, spectatorii sunt inselati, au senzatia ca ceea ce vad la TV este realitatea.

La TV putem vedea multe iluzii.

Il putem vedea pe Nichita recitand programe electorale scrise de altii. In 2004 a recitat si multi l-am crezut. Pana am vazut ca o poezie spusa la TV nu are nici o rima in realitate. In 2008, vedem din nou, orasul arata jalnic, iar Nichita vorbeste despe proiecte de sute de milioane de euro. Este capabil sa-ti povesteasca cu zambetul pe buze despre fonduri europene, investitii, viziune, proiecte desi habar nu are sa inceapa unul si sa-l duca pana la capat.

Am putut vedea, in acelasi timp, cum un om ca Dumitru Oprea, excelent profesionist in domeniul sau, cu zeci de proiecte obtinute si aplicate, dar fara exercitiul vanzarii propriei imagini, fara jocul de scena si farmecul studiat al unui actor politic, sincer indignat de ceea ce se petrece, starneste comentarii.

Intrebarea mea este ce dorim sa vedem. Actorul perfect? Cel mai tupeist sau pe cel mai mincinos dintre ieseni? Oare chiar nu trebuie sa conteze, in acest bingo politic, ce sunt oamenii in realitate si nici performantele lor?

Sper ca iesenii vor fi atenti la argumentele care conteaza. Fapte sau vorbe?



Irina

9 comentarii:

  1. Extraordinar mixtajul clipului, care scoate in lumina atit partile bune cit si mai putin bune ale lui
    Oprica.
    Ma refer la parti bune si accentuez bune, acea indignare a omului normal neexpermentat politic care incearca sa scoata in evidenta magariile unor politicieni care cu fata senina (vexati politic)si dintr-o suflare da note si calificative unor oameni care nu mai rabda (cred ca de aici vine si indignarea lui Dumitru). Noi toti stim (uite ca si eu de aici din Canada)de calitatea indoielnica de politician a lui Crin Antoneascu , care face de rusine ideea de liberanism in Romania...
    Sa va mai spun ceva, politicienii din Canada si familia apropiata in general nu au voie sa faca afaceri cu pamint si imobiliare. Nu au , scurt si e clar de ce, au acces la date care nu sint publice la un moment dat si ar putea cumpara cele mai bune loturi si construi cel mai iaftin. Simplu, nu.
    Acum vin eu si va intreb, citi politicieni in special printre cei tineri ar mai vrea sa faca politica dc. li se interzice asa ceva in Ro. Intrebati-va si voi...
    Si sint destui in tot spectrul politic romanesc ...

    @Irina,
    Acum 2 zile cineva m-a contactat pe mess si m-a rugat sa discutam dc. cumva nu a grfesit adresantul.
    A doua zi i-am confirmat si m-a contactat si pur si simplu m-a amenintat sa nu ma bag ca nu stiu cu cine am de a face.
    Numele celui care m-a contactat este Popa Sebastian, ar putea fi alias Circotasul_vesel, ptr ca imediat a scris ceva la un articol pe blogul tau si mi-a divulgat e-mailul.
    Stau si ma intreb dc. esti de acord cu acest gen de discutii si amenintari mai ales ca ai si aprobat publicarea interpalarii acestui circotas , stiind ca pe blog o regula nescrisa a administratorului este echidistanta adica apararea prin nepublicare a identitatii tuturor.
    Sau poate cumva a deranjat prea tare vreo interpelare de bun simt pe care eu am facut-o.
    Ma intreb acum oare tot asa aveti de gind sa conduceti Iasiul dc. Oprea ajunge primar, intrebare de bun simt nu la misto.
    Cu stima.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru Dan,
    Habar n-am despre ce vorbesti
    Cred ca e o confuzie
    Posturile tale nu m-au deranjat niciodata
    Chiar nu inteleg la ce te referi

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Irina,
    Atunci de ce ai aprobat deconspirarea emailului meu, vezi masajul lui Circotasul_vesel la articolul tau, din culisele campaniei electorale.
    Nu avea de unde afla decit de aici... intelegi ?
    In fine poate e o greseala, imi cer scuze dar nu mi se pare corect ca emailul meu sa fie acolo...
    Vreau sa va intreb ceva. De ce nu inchiriati citeva Panouri publicitare mobile (plasma sau LCD ) si sa le atirnati pe exterioul unor balcoane in oras si
    sa subtitrati ce zice Oprica in clip cu litere mai mari si afisatile cu sonor f jos la limita audibilului.
    Schimbati locul 1 data la 2 zile.
    Aici asa se obisnuieste in caz de imposibilitate de inchiriere legala a unor ponouri publicitare digitale fixe (ceea ce cred ca nu e posibil acum, se intelege de ce )
    Trebuie jucat "bold" avind in vedere ca confruntare a de la Realitatea nu a fost la prima vedere favorabila lui Dumirtu.
    Ar trebui la viitoarea intilnire dc. mai are una sa-si schimbe putin atitudinea din cetatean corect, indignat in cetatean capabil de a conduce in echipa (f. mare atentie la ce zic si ascultati inca o data cum a sfirsit Dumitru)
    Aici cind intrebi un politician ce a facut si va face el invariabil raspunde: We(Noi) did solve that problem, We(Noi) will try to...
    Deci cu alte cuvinte lucrul in echipa este factorul principal si subliminal semnaleaza ca echipa din spatele lui a realizat sau va rfealiza, acest lucru trebuie specificat direct.
    Cu stima.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sinteti prea amabila spunind "...Nichita recitind programe electorale...". Gresit, imi pare rau. El fara hirtie in mina e terminat. El citeste pur si simplu ce i-au scris altii.Ca sa recite are nevoie de o memorie buna si daca ar fi asa ar fi trebuit sa nu uite ce a promis acum patru ani. Indignarea mea vine si din faptul ca la Realitatea( desi telespectatorii insirau nerealizarile actualului primar, desi era evident ca individul asta mintzea sub zimbetu-i tamp, desi acuzele aduse actualei administratii au fost extrem de dure) nimeni nu era interesat de fondul problemei: de ce a ajuns Iasiul in halul asta. Nimeni nu l-a oprit din logoree pe mincinos. Din contra l-au mai scos si pe primul loc dupa un sondaj evident masluit. Bleaaaahhh.Amar gust mi-a lasat Realitatea. Da, aveti dreptate, televiziunea e o iluzie si cred ca domnul Basescu a avut dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Prin '82, bunica mea imi spunea:
    "- Ionut, nu te mai uita la televizor. Televizorul e Dracul. E Diavolul. Inchide-l!!"
    Prin '98 bunica mea si'a cumparat televizor.
    Color.
    Cu telecomanda.
    Carcasa gri.
    Si merge in continuu...

    RăspundețiȘtergere
  6. Iti dau dreptate...dar vezi, oamenii sunt foarte usor influentabil si s-a dovedit de mult prea multe ori ca o minte diabolica poate manipula masele in asa fel incat sa obtina efectul dorit. Cati suntem care intotdeauna refuzam aparentele si incercam sa vedem "dincolo"..in culise, in background cum m-ai vazut de multe ori scriind?
    "The truth is out there..."...intuim mai mereu ca nimic nu e ceea ce pare. Dar marea majoritate nu e asa, refuza sa judece, refuza sa gandeasca, refuza sa-si asume o responsabilitate, refuza sa ajute, asteapta ca "cineva" sa vina sa le faca, le place sa fie ajutati, compatimiti. Nu stiu daca e vorba inca de vechile deprinderi (ante '89) sau e o chestie care tine de mediul si ceea ce suntem.
    "Las' ca vine X-ulescu, ca uite ce-a zis...". Atentie!! CE-A ZIS, nu CE-A FACUT sau CE VA FACE !!! Ne place sau nu, suntem un popor care dam prea usor curs barfelor (si stii atat de bine!!!) ne irosim energiile in lucruri marunte, neesentiale si ignoram ceea ce e important pentru noi si pentru cei din jurul nostru (asta deja e poveste!! )
    Fiecare avem slabiciuni, un pret, care pot fi exploatate. Nimeni nu e perfect (nici macar eu :)) ) ...cum scopul scuza mijloacele sunt de inteles. Nu inseamna ca trebuie si acceptati!
    Prezenta celor trei l-a Realitatea initial m-a surprins...de ce pe un post national in vazul intregii tari...apoi am inteles..printre altele e si sarcina de partid spre a vedea o tara intreaga ce reprezentanti mai exista prin teritoriu. Ma intreb daca ai fi ramas in cursa ai fi participat la o intalnire nationala, exceptand faptul ca Realitatea este totusi un post urmarit. N-aveai partid in spate, deci nu trebuie sa dai socoteala nimanui. E drept, ca n-ai fi avut nici sustinere de sus...
    In fine,...inca doua saptamani. Ce astept eu de la dom' profesor? Sa zambeasca cu detasare, sa-si infrunte adversarii cu zambetul pe buze,nu neaparat ironic, sa-i dispara incrancenarea de pe chip, sa fie mai relaxat...nu poate? sa poata ca de-aia s-a bagat in lupta !!! sper ca in aceste doua saptamani sa am ocazia sa-l intalnesc personal...

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Toti,
    Cititi cu atentie, rascititi ce zice Stefan Jr., este din Iasi, simte pulsul, cuantifica, sumarizeaza exact si spune lucrurilor pe nume... Indignarea, supararea, e o stare de sine care e buna la un moment dat dar nu intotdeauna , poate tine de natura interioara a unui om dar in momentele decisive trebuie ascunsa zic eu.
    un zimbet face cit 2 suparari zic unii...
    Eu nu am vazut toata confruntarea caci in Canada nu s-a transmis direct dar m-am dus prin alte locuri unde am putut urmari...
    Dumitru mi s-a parut bine pregatit
    dar pre suparat, inca odata trebuie sa fie mai calm si sa zimbeasca...
    Cu stima
    PS. Ce oameni tineri deosebiti are Iasiul...Ionut M, Stefan Jr...
    imi scot palaria si ma inclin adinc, la propiu... cu asa OAMENI
    nimic nu te poate opri...

    RăspundețiȘtergere
  8. sper sa fie asha....

    PACAT PENTRU CELE 7 COLINE!!!

    FLY FISH

    RăspundețiȘtergere
  9. hai sa fim seriosi....k vb aia...verba volant scripta manent...nu vorbele ci faptele te fac sa fii mare..va provoc sa recunoasteti adevarata valoare..nichita ne cere timp...k vb lui proiectele importante au nevoie de timp...dar 4 ani???...nu e suficient sa arati ce poti face???...arata iasul mai bn acum???..eu nu cred...si dak in 4 ani nu a reusit sa faca cva vizibil pt iasi???ce ne face sa credem k ink 4 vor schimba cva???...il invitam pe domnul nichi sa ne scuteask de discursurile lui obositoare....si sa ia o poauza.. sa gandeask pootin...



    poate am fost pootin rautacioasa
    :D...dar de cele mai moolte ori adevarul doare:D....


    micul strumph...

    RăspundețiȘtergere